فنی بی ام و 220I گرن کوپه ۲۰۲۴ - مشخصات فنی بی ام و 220I گرن کوپه ۲۰۲۴

مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

www.Autokala.com

رقیب مرسدس بنز CLA 180 وارداتی ستاره ایران، به زودی بی ام و 220i گرن کوپه پرشیا خودرو خواهد بود تا بازار خودروهای وارداتی کشور بار دیگر رنگ و بوی رقابت‌های یک دهه پیش را به خود بگیرد. یعنی زمانی که واردات خودرو به کشور بدون محدودیت‌های دست و پاگیر همچنان در جریان بود و برندهای مطرح اروپایی، مخصوصا اسطوره‌های آلمانی در کشور جولان می‌دادند.

اما این بار داستان بسیار متفاوت است و رقابت آلمانی‌ها در مقیاسی بسیار کوچک‌تر صورت خواهد گرفت، چرا که محدودیت در سقف رقم قیمت نهایی خودروهای وارداتی اجازه ورود خودروهای رده‌بالا از برندهای اروپایی به کشور را نمی‌دهد. در نتیجه پرشیا خودرو نسخه اقتصادی‌تر سری ۲ گرن کوپه از کلاس سدان‌های سایز کوچک را روانه بازار کشور خواهد کرد.

1 01 desktop - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

mobile - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

مزایا و معایب

+ اعتبار برند

+ طراحی جذاب همانند سری ۸

+ مصرف سوخت اقتصادی

– قیمت نهایی خیره کننده

– ساختار انتقال نیروی دیفرانسیل جلو

– ابعاد کوچک و فضای داخلی محدود

– مشخصات فنی نه‌چندان جذاب

مشخصات فنی

سری ۲ گرن کوپه با کد شناسایی F44 در سال ۲۰۲۰ به منظور گسترش سبد محصولات برند آلمانی بی ام و به بازار عرضه شد. اقدامی که در دهه گذشته از سوی مرسدس بنز نیز دنبال شد تا کلاس‌های مختلف خودروهای تولیدی در کنار یکدیگر هر نوع خلا در تامین نیازهای بازار را از پر کنند.

بی ام و سری ۲ گرن کوپه (Gran Coupe) بازار ایران نسخه سفارش اروپا و در ساختار انتقال نیروی دیفرانسیل جلو (FF) خواهد بود که سوار بر پلتفرم UKL2 مشترک با سری ۱، X1 و X2 و به عنوان خودروهای استاندارد دارای سیستم انتقال نیرو محور جلو با قابلیت سفارش سیستم XDrive (سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل بی ام و) به بازار معرفی شد. جز کشور چین که نسخه سدان سری ۱ در آن به فروش می‌رسد، سری ۲ گرن کوپه کوچک‌ترین سدان تولیدی بی ام و در جهان است.

پیشرانه‌های بنزینی عرضه‌شده برای این کلاس نمونه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو و نمونه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با کد B48A20 است که در چند ستاپ متفاوت به تولید می‌رسد. نسخه مورد نظر برای بازار ایران نمونه ۲ لیتری است، اما از دیدگاه توان و گشتاور به هیچ عنوان حرف خاصی برای زدن ندارد، مخصوصا آن که این خودرو لوکس با ظاهر اسپرت الهام گرفته از بی ام و سری ۸، اما از نوع دیفرانسیل جلو است.

در کاتالوگ رسمی منتشرشده از سوی پرشیا خودرو، از گیربکس خودرو صرفا با اصطلاح اتوماتیک یاد شده است. با این اوصاف 220i GCهای بازار ایران تنها می‌توانند با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعت برند آیسین ژاپن یا ۷ سرعت اتوماتیک دو کلاچ روانه بازار کشور شود که البته نمونه 8AT آیسین برای بازار ایران گزینه منطقی‌تری به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که گیربکس دستی ۶ سرعت گِترَگ (Getrag) آلمان نیز در برخی بازارهای هدف برای سری ۲ گرن کوپه قابل عرضه است.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۵۲۶ میلیمتر
عرض ۱۸۰۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۲۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۷۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۴۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۳۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر
قطر رینگ

baner blog - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

348.133 - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

طراحی ظاهری

BMW 2 Series Gran Coupe 2020 1280 0c - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

نمای خارجی محصولات دهه اخیر مرسدس بنز و بی ام و بر اساس استفاده از زبان طراحی مشترک به اندازه‌ای به یکدیگر نزدیک شده‌اند که تشخیص تمایز میان مدل‌های مختلف تقریبا غیر ممکن شده است. اما اگر قرار باشد سری ۲ گرن کوپه را توصیف کنیم، باید آن را یک سری ۸ مینیاتوری بنامیم.

آنچه در نگاه اول از بی ام و 220i گرن کوپه وارداتی بازار به چشم می‌آید، الهام‌گیری مستقیم طراحان از سری ۸ افسانه‌ای به عنوان پرچم‌دار سری اسپرت کوپه خانواده بی ام و است. این شباهت بیش از هر چیز در سبک طراحی چراغ‌های جلو و جلوپنجره خودرو و در عقب در سبک طراحی کلی چراغ‌ها دیده می‌شود. اما متاسفانه در نمای جانبی، این خودرو از ظاهر زیبا و پرجذبه سری ۸ برخوردار نیست. البته تقریبا تمام نسخه‌های تولیدی سری گرن کوپه و اکتیو تورر (Active Tourer) خانواده بی ام و از نوعی زشتی ظاهری خاص رنج می‌برند. گویی بی ام و به دلیل نداشتن تجربه کافی در تولید خودرویی غیر از کلاس اسپرت کوپه و سدان سوپر لوکس (به استثنای طراحی سری فاجعه بار الکتریکی بی ام و i7)، نتوانسته است زیبایی محصولات کوپه خود را در خانواده GC و AC تکرار کند.

طراحی داخلی

BMW 2 Series Gran Coupe 2020 1280 5a - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

اما خوشبختانه نمای داخلی بی ام و 220i مدل ۲۰۲۴ فارغ از نمای خارجی، پیرو خط مشی رایج در تمامی مدل‌های پرفروش برند است. سبک چیدمان داشبرد همچنان به روش طبقاتی و متمرکز در بخش میانه است که در بسیاری از محصولات قدیمی و کلاسیک این برند نیز مشاهده می‌شد. این فضا خارج از هرگونه اغراق بی‌مورد و با تمرکز بر کاربری طراحی شده و طراحی کلی با وجود استفاده فراوان از خطوط تیز و زوایای نرم ترکیبی، هارمونی و تناسبات هندسی را دربر دارد.

مجموعه کلاستر خودرو چند سالی است که در خانواده محصولات بی ام و به نمونه دیجیتالی تبدیل شده و همچنین نمایشگر مولتی مدیا به موازات و در راستای کلاستر قرار گرفته است که حالتی مشابه به ترند روز خودروسازان جهان برای ارائه دو نمایشگر در راستای افق را تداعی می‌کند. هنوز اطلاعات دقیقی از ترکیب رنگی تریم داخلی و نوع متریال پوشش صندلی‌ها در دسترس نیست.

آپشن ها و امکانات

در کاتالوگ رسمی پرشیا خودرو، بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴ با ترکیب متوسط ویژگی‌های ایمنی و رفاهی توصیف شده است. این شرکت همچنین تاکید کرده است که ویژگی‌های ذکرشده تا زمان عرضه نهایی قطعی نخواهد بود.

با این وجود ویژگی‌هایی چون ورود و استارت بدون کلید، کنترل پایداری، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سنسور نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی مولتی مدیا (بدون ذکر ابعاد)، سیستم روشنایی اصلی LED با قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تنظیم حالات رانندگی، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر با قابلیت تابلو خوان، هشدار عبور عابر پیاده و فرمان چرمی در کاتالوگ ذکر شده است که برای خودرویی از این برند چندان خیره‌کننده و دهان پرکن به حساب نمی‌آید.

قیمت بی ام و 220i گرن کوپه در بازار

BMW 2 Series Gran Coupe 2020 1280 34 - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

اگرچه سری ۲ یکی از کوچک‌ترین محصولات برند باواریایی بی ام و، همچنین از ارزان‌ترین نمونه‌های تولیدی آن به حساب می‌آید، اما در هر صورت یک سدان سایز کوچک از ساخته‌های یک خودروساز لوکس است که قیمت آن بر حسب یورو تعیین می‌شود.

هرچند در واردات محصولات برند مرسدس بنز و بی ام و تلاش شده است تا به منظور کنترل قیمت نهایی، ویژگی‌های رفاهی و ایمنی در پایین‌ترین سطح ممکن در نظر گرفته شوند، باز هم نمی‌توان انتظار داشت که قیمت تمام‌شده بی ام و 220i گرن کوپه در بازار ایران، چیزی کمتر از ۳ میلیارد تومان باشد. قیمتی که بدون تردید از دسترس عموم جامعه کشور به دور است.

خودرو نهایی - مشخصات فنی بی ام و 220i گرن کوپه ۲۰۲۴

نویسنده: شهاب انیسی

www.Autokala.com
خانه
0 سبد خرید
enemad-logo