Foreign Cars 800X533 - ورود خودرو با پلاک بین‌المللی به ایران آزاد شد

ورود خودرو با پلاک بین‌المللی به ایران آزاد شد

www.Autokala.com

بر اساس اعلام امید شریفی، مدیر روابط عمومی «کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی»، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران ممکن و قانونی شد. این اقدام مهم، با همکاری این کانون و پلیس راهور فراجا صورت گرفت و هدف اصلی از آن، تسهیل رفت‌وآمد گردشگران خارجی به کشور است. این خبر خوش برای گردشگران، گام مهمی جهت رونق گردشگری ایران محسوب می‌شود.

پلاک بین‌المللی در حقیقت پلاکی است که به جای پلاک ملی به خودروها نصب می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در کشورهای مختلف تردد کنند. این پلاک شامل کد کشور صادرکننده و یک کد شناسایی منحصربه‌فرد است. تا پیش از این، خودروهای خارجی برای ورود به كشور ایران و تردد در جاده‌های کشور ملزم به دریافت و نصب پلاک گذرموقت بودند. این امر باعث اتلاف وقت و معطلی گردشگران در مرزهای ایران می‌شد. با حذف این الزام، انتظار می‌رود شاهد افزایش تمایل گردشگران برای سفر به ایران با خودروهای شخصی خود باشیم.

این مجوز، حاصل تلاشی چند ساله است؛ کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی طی سال‌های اخیر پیگیر حذف پلاک گذرموقت و آزادسازی تردد با پلاک بین‌المللی در ایران بوده است. پیگیری‌های این کانون و موافقت نهاد ریاست جمهوری، منجر به ابلاغ این موضوع به تمام واحدهای ذی‌ربط توسط رئیس پلیس راهور فراجا در فروردین ماه 1403 و اجرای آن شد. شریفی، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، اجرای این طرح را در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه گردشگری دانست و همچنین به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تسهیل ورود مسافران و گردشگران خارجی با وسایل نقلیه شخصی به ایران اشاره کرد و آن را عاملی موثر در اجرای این طرح خواند.

سفر زمینی با خودروهای شخصی یکی از روش‌های محبوب گردشگری در دنیاست و در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است. به گفته شریفی، تسهیل تردد بین‌المللی این وسایل نقلیه می‌تواند به رونق گردشگری ورودی به ایران، افزایش اشتغال‌زایی و سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور منجر شود. باید دید چنین مجوزی تا چه اندازه شمار خودروهای خارجی را در ایام پربازدید کشور بالا خواهد برد.

www.Autokala.com

Source link

خانه
58 سبد خرید
enemad-logo