Police Motorcycles - رسیدگی پلیس به تخلفات ساکن؛ پای موتورهای دوربین‌دار به معابر باز می‌شود

رسیدگی پلیس به تخلفات ساکن؛ پای موتورهای دوربین‌دار به معابر باز می‌شود

www.Autokala.com

به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی که سمت معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران را به عهده دارد، در گفت‌وگویی خبر از نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور داد.

سرهنگ مومنی در این خصوص بیان داشت: این دوربین‌ها در فاز اول، تخلفات ساکن را ثبت می‌کنند. تخلفات ساکن درواقع تخلفات راهنمایی و رانندگی‌ای هستند که با وجود حادثه‌ساز نبودن در نگاه اول، می‌توانند به حوادث رانندگی خطرناک تبدیل شوند و در روند ترافیک شهری اختلال ایجاد کنند؛ در همین راستا، پلیس قصد دارد با موتورسیکت‌های مجهز به دوربین با تخلفات ساکن برخورد کرده و هدف روان‌سازی ترافیک را در دستور کار قرار دهد.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران ادامه داد: تخلفات در محل ممنوعه، توقف در پیاده‌رو، پارک دوبل و… از جمله تخلفات ساکن هستند که قرار است ماموران پلیس راهور، با ثبت این تخلفات به اعمال قانون در خصوص آن‌ها بپردازند. از چند سال پیش هم، خودروهای پلیس راهور شهر تهران به دوربین برای ثبت تخلفات مجهز شده‌اند و همه این اقدامات در راستای کاهش و برخورد با تخلفات ساکن است.»

سرهنگ مومنی این طرح جدید را برای کاهش تخلفات ساکن و روان‌سازی ترافیک مطلوب دانست و اظهار کرد: پلیس راهور هم‌اکنون در حال تجهیز موتورسیکت‌های پلیس به دوربین است. این دوربین‌ها قابلیت ثبت تخلفات و جریمه کردن متخلفان را دارند و در حال حاضر، چندین موتورسیکلت تجهیزشده آماده شده است. بعد از طی مراحل فنی و همچنین دریافت کدهای مربوطه، تعداد این موتورهای دوربین‌دار افزایش پیدا می‌کند و در کنار این دستگاه‌ها، خودروهای دوربین‌دار پلیس راهور نیز به جریمه تخلفات ساکن ادامه خواهد داد.

مومنی همچنین تاکید کرد که این دوربین‌ها ابتدا نسبت به اعمال قانون و ثبت کردن تخلفات ساکن اقدام می‌کنند؛ اما قابلیت ثبت هرگونه تخلفی برای آن‌ها تعریف شده است و بسته برنامه‌نویسی دوربین، می‌تواند هم تخلفات ساکن و دیگر تخلفات را ثبت کند. احتمال این وجود دارد که در آینده از این دوربین‌ها جهت ثبت اختصاصی دیگر تخلفات راهنمایی و رانندگی استفاده شود. مومنی نهایتا اعمال قانون به شکل مکانیزه را مطلوب خواند و آن را در کاهش چالش‌ها و درصد خطا موثر دانست.

نظر شما درباره افزایش جدیت در برخورد با تخلفات ساکن توسط پلیس چیست و دوربین‌دار شدن موتورهای پلیس در معابر را چگونه تحلیل می‌کنید؟

www.Autokala.com

Source link

خانه
57 سبد خرید
enemad-logo