امروز آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی؛ جزئیات و فرایند ثبت نام اتوکالا Autokala

امروز آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی؛ جزئیات و فرایند ثبت نام

بر اساس اعلام سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، امروز دوشنبه 7 آبان ماه 1403 آخرین فرصت برای ثبت‌نام و انتخاب خودروهای وارداتی اعلام شده است. این مهلت برای متقاضیانی در نظر گرفته شده که پیش از این و تا تاریخ 5 مهر ماه، مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب بانکی خود مسدود کرده‌اند. این افراد اکنون قادر به انتخاب حداکثر پنج اولویت از میان خودروهای اعلامی در سامانه خواهند بود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، مهدی ضیغمی، در پاسخ به سوالی درباره امکان تمدید این مهلت بیان کرده که به دلیل تکمیل ظرفیت و ثبت‌نام به تعداد کافی، نیازی به تمدید زمان ثبت‌نام نیست و این مهلت در پایان روز دوشنبه، 7 آبان، به اتمام خواهد رسید.

در این مرحله، 6 هزار دستگاه خودروی وارداتی عرضه می‌شود که به گفته مسئولان سامانه یکپارچه، این خودروها هم‌اکنون وارد گمرکات کشور شده‌اند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از مراحل اداری به خریداران تحویل داده خواهند شد.

جزئیات ثبت‌نام و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی

دو دسته‌بندی اصلی برای خودروهای عرضه شده وجود دارد. دسته اول شامل خودروهایی است که قیمت قطعی آن‌ها در مبادی ورودی اعلام شده است و دسته دوم مربوط به خودروهایی است که دارای قیمت علی‌الحساب هستند. در ادامه، جزئیات این دسته‌بندی‌ها به شرح زیر آمده است:

خودروهای با قیمت قطعی:

در این دسته، قیمت خودروها به صورت قطعی در مبادی ورودی تعیین شده و شامل تمامی هزینه‌ها و عوارض اولیه نیست. هزینه‌هایی مانند بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، و هزینه‌های اسقاط خودرو پس از ترخیص به قیمت‌های اعلام شده افزوده خواهد شد.

خودروهای با قیمت علی‌الحساب:

در این دسته، قیمت اعلام‌شده، تخمینی بوده و قیمت نهایی آن‌ها پس از تأیید و تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه خواهد شد. این خودروها در نهایت نیز پس از ارایه کلیه مستندات و تایید شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شوند.

شرایط ویژه ثبت‌نام و قراردادهای فروش

ثبت‌نام در این طرح تحت قوانین و آیین‌نامه اجرایی حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو انجام می‌گیرد. به همین منظور، قراردادهای فروش تنها باید مطابق این آیین‌نامه منعقد شود. همچنین، تمامی فروشندگان موظف به رعایت مفاد مندرج در جدول ماده چهار آیین‌نامه اجرایی و اصلاحیه‌های آن هستند. متقاضیانی که در مراحل قبلی ثبت‌نام و انتخاب خودرو را انجام داده و گزینه “ارسال به خودروساز” یا “رزرو” را در پروفایل خود مشاهده کرده‌اند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو نخواهند داشت.

اطلاعات کلیه متقاضیان این طرح نیز براساس ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نهادهای ذی‌ربط ارائه خواهد شد.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart