فولکس واگن تایرون جایگزین تیگوان آل اسپیس می‌شود اتوکالا Autokala

فولکس واگن تایرون جایگزین تیگوان آل اسپیس می‌شود

شاسی بلند تایرون از سال 2018 در خط تولید فولکس واگن حضور داشت و در ابتدا به عنوان یک مدل انحصاری برای چین در نظر گرفته شد. با این حال، شرکت آلمانی تصمیم گرفته است که این نام را جهانی کند: نام تایرون به یک کراس‌اوور جدید اختصاص داده شده است که در واقع یک نسخه توسعه‌یافته از نسل سوم تیگوان است. بنابراین فولکس واگن تایرون در بازار جهانی جایگزین تیگوان آل اسپیس خواهد شد.

مدل جدید مبتنی بر پلتفرم MQB Evo ساخته شده است که برای نسخه بین‌المللی تیگوان نیز استفاده می‌شود. طول فولکس واگن تایرون ۴.۷۷ متر، عرض آن ۱.۸۵ متر، ارتفاع آن ۱.۶۶ متر و فاصله محوری آن ۲.۷۹ متر است. برای مقایسه، ابعاد فولکس واگن تیگوان ۱.۶۳/۱.۸۴/۴.۵۴ متر و فاصله بین دو محور آن ۲.۶۸ متر است.

تایرون با فضای داخلی پنج یا هفت نفره عرضه خواهد شد. حجم صندوق عقب کراس‌اوور پنج نفره ۸۸۵ لیتر است که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها به ۲۰۹۰ لیتر افزایش می‌یابد. محفظه بار نسخه هفت نفره از ۳۴۵ تا ۱۹۰۵ لیتر ظرفیت دارد.

فولکس واگن تایرون جایگزین تیگوان آل اسپیس می‌شود اتوکالا Autokalaفولکس واگن تایرون

فولکس واگن تایرون به چراغ‌های جلوی اصلی و چراغ‌های عقب جدید مجهز است. تایرون دارای جلوپنجره مخصوص خودش است که با تیگوان معمولی تفاوت دارد. نسخه مجهز به پکیج R-Line مشابه تیگوان اسپرت طراحی شده است، با این تفاوت که سپرهای آن دارای روکش نقره‌ای نیستند.

فضای داخلی مدل جدید همانند تیگوان است. نسخه پایین‌رده دارای پنل ابزار مجازی و یک تبلت چندرسانه‌ای بزرگ است. اهرم سمت راست ستون فرمان وظیفه کنترل گیربکس را بر‌عهده دارد. یک انتخابگر با یک صفحه نمایش کوچک در تونل مرکزی وجود دارد که می‌توان از آن برای انتخاب حالت رانندگی یا تنظیم صدا استفاده کرد. نور پس‌زمینه و الگوی نورپردازی روی پنل و درها نیز توسط این بخش قابل تنظیم است.

لیست تجهیزات استاندارد شامل 9 کیسه هوا، دوربین دید عقب، دستیار پارک، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و سیستم حفظ خودرو در بین خطوط است. آپشن‌ها شامل سیستم تعلیق تطبیقی، سیستم تهویه و ماساژور صندلی، سانروف پانوراما و دستیار صوتی مجهز به ربات چت هوشمندChatGPT هستند.

فولکس واگن تایرون جایگزین تیگوان آل اسپیس می‌شود اتوکالا Autokalaفولکس واگن تایرون

فولکس واگن تایرون از پیشرانه‌های مشابه تیگوان بهره می‌برد. نسخه‌های سنتی دارای موتور ۲ لیتری توربو بنزینی (۲۰۴ یا ۲۶۵ اسب بخار) یا ۲ لیتری توربو دیزل (۱۵۰ یا ۱۹۳ اسب بخار) هستند که هر دو به گیربکس هفت سرعته DSG متصل هستند. همچنین یک نسخه هیبریدی خفیف با موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی چهارسیلندر، استارت ژنراتور ۴۸ ولتی و گیربکس هفت سرعته DSG در دسترس است. مشتریان همچنین می‌توانند مدل پلاگین هیبریدی را با دو خروجی مختلف انتخاب کنند. فولکس واگن تایرون eHybrid دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با چرخه میلر، یک موتور الکتریکی داخل گیربکس شش سرعته eDSG و یک باتری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی است. مجموع خروجی سیستم ۲۰۴ یا ۲۷۲ اسب بخار است. سیستم چهارچرخ محرک برای نسخه بنزینی و دیزلی ارائه شده است، اما سایر نسخه‌ها فقط دیفرانسیل جلو هستند.

ثبت سفارشات فولکس واگن تایرون از ۱۰ اکتبر آغاز شده است. تایرون هیبریدی خفیف در آلمان با قیمت ۴۵۴۷۴ یورو به فروش خواهد رسید. این کراس‌اوور در کارخانه اصلی این شرکت در ولفسبورگ آلمان، جایی که تیگوان نیز تولید می‌شود، ساخته خواهد شد.

↙️ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Home
Shop
Sidebar
0 Cart