لیپ موتور از شاسی بلند برقی B10 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد اتوکالا Autokala

لیپ موتور از شاسی بلند برقی B10 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد

لیپ موتور از شاسی بلند کامپکت برقی B10 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این شرکت در پایان ماه گذشته B10 را معرفی کرده بود.

B10 بر اساس پلتفرم B معماری لیپ ۳.۵ ساخته شده است و در چین قیمتی بین ۱۴ هزار تا ۲۱ هزار دلار دارد. نسخه جهانی این مدل در سال ۲۰۲۵ در چندین بازار بین‌المللی عرضه خواهد شد.

B10 اولین خودرو از سری B است. لیپ موتور قصد دارد سه مدل B جدید را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. لیپ موتور همچنین گفته است که نسخه‌های بالارده به تراشه‌های رانندگی هوشمند لیدار و AI مجهز خواهند بود.

در نمای جلوی B10 شاهد جلوپنجره بسته مشابه اکثر محصولات چینی، چراغ‌های جلوی چندبخشی و چراغ‌های روز LED هستیم. در پایین گلگیر یک ورودی هوای مستطیلی بزرگ وجود دارد.

هر دو اورهنگ جلو و عقب B10 نسبتا کوتاه هستند. این مدل دارای دستگیره‌های درب مخفی برای کمک به کاهش مقاومت در برابر باد است. عبارت لیپ موتور در زیر چراغ عقب سراسری قرار دارد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه B10 وجود ندارد، اما این مدل فقط در نسخه تمام برقی در دسترس خواهد بود. ممکن است یک نسخه با برد حرکتی بیشتر در آینده عرضه شود.

لیپ موتور از شاسی بلند برقی B10 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد اتوکالا AutokalaB10

محصولات سری B قیمتی در محدوده ۱۴ هزار تا ۲۱ هزار دلار خواهند داشت. طبق گزارشات، این مدل‌ها یکی از چهار سری خودروهای لیپ موتور متشکل از A، B، C و D را تشکیل می‌دهند. سری D در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود و روی بازار با قیمت بالای ۲۸ هزار دلار متمرکز می‌شود.

در ۱۵ اکتبر اعلام شد که Hesai Technology به طور انحصاری محصولات لیدار برای چندین مدل از پلتفرم جدید نسل بعدی لیپ موتور را تامین خواهد کرد. این پلتفرم قرار است در سال ۲۰۲۵ تولید انبوه شود و این امکان وجود دارد که این توافق به سری B اشاره داشته باشد که B10 اولین آن‌هاست.

B10 ممکن است همان خودرویی باشد که قبلاً در هنگام تست با نام A12 شناخته می‌شد. A12 محدوده قیمتی مشابهی داشت و همچنین قرار بود دومین خودروی طراحی‌شده این شرکت به عنوان یک مدل جهانی باشد.

استلانتیس سال گذشته 20 درصد از سهام لیپ موتور را خریداری کرد و همچنین مالک اکثریت سرمایه‌گذاری مشترک لیپ موتور اینترنشنال است. شرکت چینی در حال حاضر مدل T03 را در لهستان تولید می‌کند و B10 نیز احتمالاً در این کارخانه تولید خواهد شد.

لیپ موتور دو مدل T03 و C10 را در سیزده کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئیس و بریتانیا به فروش می‌رساند.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart