کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؛ بررسی کامل خودروهای سامانه وارداتی ها اتوکالا Autokala

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؛ بررسی کامل خودروهای سامانه وارداتی ها

یکی از داغ‌ترین موضوعات حال حاضر بازار دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی است که هم برای خریدارانی که قصد استفاده از خودورها را دارند بسیار جذاب است و هم برای خریدارانی که قصد سرمایه گذاری دارند.

ابتدا نگاهی به لیست خودروهای این دوره بیندازیم:

در مجموع ۲۰ خودرو در لیست وجود دارند که در بین آنها ۹ مدل برای بار اول در این سامانه قرار گرفته اند.

مهمترین سوالاتی که در ذهن هر خریداری ایجاد می‌شود این است که کدام مدل مناسب سوار شدن و مصرف است و کدام مناسب سرمایه‌گذاری و خرید و فروش.

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؛ بررسی کامل خودروهای سامانه وارداتی ها اتوکالا Autokalaکیا K5

خودروهای پرسود!

در ابتدا به جنبه‌ی سرمایه‌گذاری این خودروها می‌پردازیم که احتمالا مخاطبان بیشتری نسبت به مصرف‌کنندگان عادی دارد و باید گفت که با توجه به لیست فوق دیگر همانند دوره‌های گذشته نباید به دنبال حاشیه سود بسیار زیاد برای تمام مدل‌ها باشیم و احتمالا به جز محصولات کیا یعنی  K5 و اسپورتیج که قرار است در نسخه تقریبا فول به بازار راه پیدا کنند و البته میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی، بعید است برای الباقی مدل‌ها اختلاف قیمت‌های زیادی را بین عدد ثبت‌نامی و بازار آزاد در نظر گرفت. در بازار امروز قیمت کیا K5 مدل۲۰۲۴ فول حدود ۵ میلیارد تومان است در حالی که قیمت نهایی آن در سامانه کمتر از سه میلیارد تومان تمام می‌شود. کیا اسپورتیج هم که قیمت ثبت نامی آن نزدیک به کیا K5 است احتمالا در بازار هم با قیمتی بسیار بالاتر از عدد ثبت نام به فروش برسد چرا‌‌ که بازار به شدت تشنه‌ی اینگونه خودروها است که هم برند خوب و قابل اعتمادی دارند و هم در کنار برند خوب ظاهر جذاب و آپشن‌های رفاهی و ایمنی قابل قبولی را برای خریداران خود فراهم می‌کنند.در‌ مورد میتسوبیشی اوتلندر هم که قیمت ثبت‌نامی آن کمی کمتر از اسپورتیج است به نظر می‌رسد اختلاف قابل توجهی در انتظار عدد بازار آزاد آن باشد.

باقی مدل ها با توجه به نوع برند، عرضه‌های قبلی و نامشخص بودن تعداد و تداوم واردات آن‌ها بعید است آن‌چنان ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری سه ماهه‌ی خریداران داشته باشند.

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؛ بررسی کامل خودروهای سامانه وارداتی ها اتوکالا Autokalaمیتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

خودروهای مناسب مصرف

اما می‌رسیم به بررسی خودرو‌هایی از این دوره که برای مصرف و سواری گرفتن مناسب هستند.

باید گفت که باز هم در صدر این لیست همان خودرو‌های کیا قرار دارند که با توجه به سواری قابل قبول٬ ظاهر و آپشن‌های مناسب و خدمات و قطعات در دسترس جزء بهترین گزینه‌ها می‌باشند.

بعد از این دو خودرو بهترین سواری برای محصولات اشکودا یعنی اکتاویا و کاروک است که سواری بسیار دلچسبی دارند و البته این دو‌ خودرو مناسب خریدارانی است که مدت‌ها منتظر خودروهای اروپایی باکیفیت بوده‌اند.

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؛ بررسی کامل خودروهای سامانه وارداتی ها اتوکالا Autokalaهوندا سیتی

در بین خودروهای ژاپنی هم میتسوبیشی اوتلندر و هوندا سیتی در لیست بالا جزء خودروهای با‌ کیفیت و خوش‌سواری محسوب می‌شوند و تفاوت اصلی آن‌ها با محصولات اشکودا این است که نمایندگی هوندا و میتسوبیشی واردات را به احتمال زیاد با تعداد و تداوم بیشتر ادامه خواهند داد و طبق رسم بازار ایران خودرویی که تعداد بیشتری در بازار دارد به خودروی خوش خرید و فروش تبدیل می‌شود و خودرویی که تعداد کمی در بازار دارد٬ حتی اگر کیفیت قابل قبولی داشته‌باشد٬ محکوم به بدفروشی می‌شود و در رقابت قیمتی عقب می‌ماند.

کدام خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه ارزش خرید دارند؛ بررسی کامل خودروهای سامانه وارداتی ها اتوکالا Autokalaتویوتا لوین توربو شرکت برساوش

ژاپنی دیگر هم تویوتا لوین توربو شرکت برساوش است که کیفیت خوبی دارد ولی با توجه به قیمت‌های حال حاضر بازار آزاد که بسیار نزدیک به قیمت ثبت‌نامی شده اند و با در نظر گرفتن خواب سه ماهه‌ی سرمایه اصلا گزینه‌ی به صرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

سایپا هم قصد واردات کرولا هیبرید را دارد که با قیمت بسیار کمتری نسبت به دوره‌های قبلی در سامانه قرار گرفته است. یکی از دلایل قیمت کمتر، مدل۲۰۲۳ است که یک مدل پایین‌تر از مدل روز(۲۰۲۴) است ولی همچنان بسیار به صرفه به نظر می‌رسد؛ البته در صورت تحویل به موقع آن توسط سایپا و تکرار نشدن تراژدی

تحویل چانگان‌های سری قبل!

خودروی بعدی تنها گزینه مناسب آفرود در لیست یعنی تانک ۳۰۰ است که مشخصات فنی قابل توجهی از جمله شاسی‌مستقل بودن را دارد ولی در عین حال گران‌ترین خودروی این دوره محسوب می‌شود.

دو خودروی هیبریدی لاماری و بی‌وای‌دی سانگ‌پلاس هم برای علاقه‌مندان به خودروهای پاک و کم‌مصرف گزینه‌های معقولی به حساب می‌آیند که بی‌وای‌دی از کیفیت٬ آپشن و البته قیمت بالاتری نسبت به لاماری برخوردار است.

ام‌جی هم با دو سدان در لیست فوق خودروهای جذابی را به خریداران عرضه کرده ولی همچنان خریداران در مورد نحوه خدمات و قطعات آن‌ها و البته خوش قولی فردا موتور بابت زمان عرضه اطلاعی دقیقی ندارند و در واقع احتمالا در هنگام خرید نگرانی خود را اعمال می‌کنند.

در مورد الباقی خودروها نیز باید گفت که خرید آنها آنقدرها منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است به راحتی آن‌ها را از لیست خرید خود حذف یا آن‌ها را از بازار آزاد تهیه کنید؛ چراکه در بازار امروز می‌توان خودرویی مانند جتا را با همان قیمت نمایندگی و البته به صورت اقساط خریداری کرد!

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart