زمان قرعه‌کشی خودروهای وارداتی اعلام شد؛ جزئیات و نحوه ثبت نام اتوکالا Autokala

زمان قرعه‌کشی خودروهای وارداتی اعلام شد؛ جزئیات و نحوه ثبت نام

دور جدید فروش خودروهای وارداتی با آغاز ثبت‌نام از امروز، دوم آبان ماه 1403، در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی آغاز شد. در این دوره، 19 مدل خودروی خارجی به متقاضیان عرضه خواهد شد که بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تمامی افراد واجد شرایط بر اساس ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری که در جلسه ۵۴۳ شورای رقابت تصویب شده است، می‌توانند در این فروش شرکت کنند. ثبت‌نام تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه، هفتم آبان ماه، ادامه خواهد داشت.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، در توضیحات خود درباره جزئیات این دوره از فروش خودروهای وارداتی گفت: «در این دور، ۶ هزار دستگاه خودرو به متقاضیان عرضه خواهد شد و متقاضیان می‌توانند تا پنج اولویت از میان سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند». وی افزود که طبق آیین‌نامه این فروش، حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان چهار ماه اعلام شده است.

الزامات ثبت‌نام و مسدود شدن وجه اولیه

به گفته ضیغمی، متقاضیان برای شرکت در این دوره باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را نزد یکی از بانک‌های عامل وکالتی کرده و تا روز شنبه، پنجم آبان ماه، وجه مورد نظر را در حساب‌های بانکی خود مسدود کنند. آخرین مهلت انتخاب خودرو در سامانه، روز دوشنبه هفتم آبان ماه است و پس از آن، پول‌های مسدود شده در حساب‌های وکالتی از روز سه‌شنبه هشتم آبان آزاد خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودرو همچنین در خصوص فرآیند ثبت‌نام تصریح کرد: «سامانه فروش خودروهای وارداتی در حال به‌روزرسانی است و متقاضیان از ساعت ۱۲ امروز می‌توانند وارد سامانه شوند و اقدامات لازم برای ثبت‌نام و انتخاب خودرو را انجام دهند».

تاریخ قرعه‌کشی و اعلام نتایج

قرعه‌کشی برای تخصیص خودروهای وارداتی در روز چهارشنبه، نهم آبان ماه 1403، انجام خواهد شد. پس از انجام قرعه‌کشی، برندگان به شرکت‌های خودروساز معرفی خواهند شد تا فرآیند تحویل خودرو به صورت رسمی آغاز گردد.

این دوره از فروش خودروهای وارداتی به دلیل تنوع بالای مدل‌ها و همچنین عرضه خودروهایی با ویژگی‌های متفاوت، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. خریداران باید دقت کنند که تمامی مراحل ثبت‌نام و انتخاب خودرو، تنها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه مراجعه حضوری یا روش دیگری برای ثبت‌نام وجود ندارد.

جمع‌بندی

فروش خودروهای وارداتی از امروز دوم آبان 1403 آغاز شده و متقاضیان می‌توانند تا هفتم آبان نسبت به ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌های خود اقدام کنند. روز نهم آبان، قرعه‌کشی برای تعیین برندگان انجام خواهد شد و پس از آن، فرآیند تحویل خودرو به صورت رسمی کلید خواهد خورد. متقاضیان می‌توانند با وکالتی کردن مبلغ 500 میلیون تومان نزد بانک‌های عامل و رعایت زمان‌بندی مشخص‌شده، شانس خود را برای دریافت خودروهای وارداتی موردنظر امتحان کنند.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart