تیگو 8 جدید پلاگین هیبریدی در چین عرضه می شود، شروع قیمت از 1.2 میلیارد تومان + عکس اتوکالا Autokala

تیگو 8 جدید پلاگین هیبریدی در چین عرضه می شود، شروع قیمت از 1.2 میلیارد تومان + عکس

در ۱۵ اکتبر، شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین چری فولوین T8 C-DM (تیگو 8 جدید پلاگین هیبریدی) در کاتالوگ MIIT چین به ثبت رسید. این خودرو در دو نسخه ۵ نفره و ۷ نفره در دسترس خواهد بود.

طبق گفته مقامات رسمی، سری فولوین قصد دارد طی دو سال آینده ۱۱ خودروی جدید در حوزه انرژی‌های نوین معرفی کند که شامل خودروهای شاسی‌بلند، سدان و MPV می‌شود. تاکنون، این سری مدل‌های T10، T9، T6 و A8 را روانه بازار کرده و مدل‌های A9 و T11 را نیز رونمایی کرده است.

ابعاد فولوین T8 C-DM برابر با ۴۷۳۰ (۴۷۱۵)/۱۸۶۰/۱۷۴۷ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۷۱۰ میلی‌متر است. برای نسخه ۵ نفره، وزن خالص خودرو ۱۸۷۹ کیلوگرم بوده، زاویه ورود آن ۱۹ درجه و زاویه خروج ۲۰ درجه است. برای نسخه ۷ نفره، وزن خالص ۱۹۰۷ کیلوگرم، زاویه ورود ۲۰ درجه و زاویه خروج ۱۹ درجه است.

طراحی ظاهری چری فولوین T8 C-DM

در نمای جلویی، فولوین T8 C-DM از همان طراحی ظاهری مدل چری تیگو ۸ C-DM که پیش‌تر معرفی شده بود بهره می‌برد. این خودرو دارای جلوپنجره بزرگ هشت‌ضلعی با تزئینات ماتریکسی است که بیشتر شبیه خودروهای بنزینی به نظر می‌رسد. در بخش عقب، چراغ‌های عقب افقی تیره شده و لوگوی انگلیسی “Fulwin” در مرکز آن قرار گرفته است. لوگوی C-DM نیز در قسمت پایین سمت چپ قرار دارد تا نشان دهد که این خودرو یک شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین است.

تیگو 8 جدید پلاگین هیبریدی در چین عرضه می شود، شروع قیمت از 1.2 میلیارد تومان + عکس اتوکالا Autokalaچری فولوین T8 C-DM

مشخصات فنی چری فولوین T8 C-DM

سیستم هیبریدی الکتریکی فوق‌العاده قدرتمند “Kunpeng” که در این خودرو استفاده شده است، شامل یک موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) مدل SQRH4J15 می‌باشد که با باتری‌های لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۴۶ کیلووات‌ساعتی یا ۱۸.۶۶ کیلووات‌ساعتی همراه است. طبق گزارشات قبلی، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱.۳۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین، این خودرو دارای برد تمام برقی ۹۰ کیلومتری است. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) توسط شرکت بوش تامین شده و مدل مورد استفاده 207EBS می‌باشد.

امکانات اختیاری و دیگر مشخصات

امکانات اختیاری این خودرو (تیگو 8 جدید پلاگین هیبریدی) شامل سانروف پانوراما، رادار جلو، طراحی سپر جلو، طراحی جلوپنجره، رینگ‌ها و دستگیره‌های درب است. فول‌وین T8 C-DM با سه نوع تایر قابل سفارش است که شامل تایرهای 215/60 R17، 235/55 R18 و 235/50 R19 می‌شود.

پیش از این، انتظار می‌رفت که چری تیگو ۸ C-DM در پایان ماه اوت با محدوده قیمتی ۱۳۰,۰۰۰ تا ۱۶۰,۰۰۰ یوان (معادل ۱۸,۳۰۰ تا ۲۲,۵۰۰ دلار آمریکا) عرضه شود، اما این اتفاق رخ نداد.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart