Thumbnail 65836 61360 Pride 151 1 - آمار تولید پیکاپ در سال 1402 اعلام شد، خودروسازان چه تعداد وانت تولید کردند؟ + جدول

آمار تولید پیکاپ در سال 1402 اعلام شد، خودروسازان چه تعداد وانت تولید کردند؟ + جدول

www.Autokala.com

در سال ۱۴۰۲، صنعت خودرو کشور شاهد رشدی چشمگیر در تولید خودروهای پیکاپ بوده است.

آمار رسمی حکایت از آن دارد که در سال ۱۴۰۲، تولید خودروهای پیکاپ در کشور به رقم ۱۶۶,۳۰۳ دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته (۱۴۰۱) با تولید ۱۲۵,۶۳۳ دستگاه، رشدی معادل ۳۲.۴ درصد را تجربه کرده است. این رقم نشان‌دهنده‌ی تلاش‌های هدفمند شرکت‌ها در این بخش است و مجموعه‌ها اهمیت این سگمنت را به خوبی متوجه شده‌اند.

در این میان، شرکت سایپا با تولید ۱۱۰,۳۴۸ دستگاه خودروی پیکاپ، پیشتاز بازار بوده و سهم ۶۶.۳۴ درصدی را به خود اختصاص داده است. این رقم در مقایسه با تولید ۹۱,۷۶۶ دستگاه در سال ۱۴۰۱، رشدی ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد که حاکی از عملکرد خوب این شرکت در این بخش است.

شرکت ایران خودرو نیز با تولید ۲۳,۷۴۶ دستگاه پیکاپ در سال ۱۴۰۲، سهم ۱۴.۲۸ درصدی از بازار را به دست آورده است. این رقم در مقایسه با تولید ۷,۴۵۰ دستگاه در سال قبل، افزایشی ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

گروه بهمن و گروه کرمان نیز با تولید به ترتیب ۱۶,۲۳۶ و ۱۱,۶۴۷ دستگاه پیکاپ، سهم‌های ۹.۷۶ و ۶.۹۹ درصدی از بازار را در اختیار گرفته‌اند که نشان از حضور فعال و تاثیرگذار آنها در این عرصه دارد.

شرکت‌های ماموت خودرو با ۳,۹۷۰ دستگاه (سهم ۲.۳۹ درصدی)، ارس خودرو دیزل با ۳۳۰ دستگاه (سهم ۰.۲ درصدی) و سایر خودروسازان با ۲۶ دستگاه (سهم ۰.۰۲ درصدی) نیز در این صنعت فعالیت داشته‌اند.

این آمار گویای آن است که صنعت خودروسازی ایران در حوزه‌ی تولید خودروهای پیکاپ، روندی رو به رشد را طی می‌کند.

جدول آمار تولید پیکاپ در سال 1402

17613 ردیف - آمار تولید پیکاپ در سال 1402 اعلام شد، خودروسازان چه تعداد وانت تولید کردند؟ + جدولآمار تولید پیکاپ در سال 1402
www.Autokala.com
خانه
0 سبد خرید
enemad-logo