فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

www.Autokala.com

سانگ یانگ کوراندو یکی از خودروهای شناخته‌شده کره‌ای در بازار ایران است که علی‌رغم واردات نسبتا محدود در نسل‌های گذشته، توانست جایگاه خوبی در کشورمان برای خود دست‌وپا کند. هرچند که در صورت عرضه گسترده و خدمات پس از فروش بهتر، می‌توانست به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای کره‌ای بازار کشور تبدیل شود. به هر حال، در شرایط کنونی که خودروسازان کره‌ای به طور مستقیم با همکاران ایرانی تعامل ندارند، اما باز هم نسل چهارم کوراندو در ایران عرضه می‌شود.

ابتدا شرکت نورا موتور این محصول را به‌صورت مونتاژی و تیراژ نسبتا محدود به بازار ایران عرضه کرد و حالا شرکت بی ام کارز به عنوان زیرمجموعه گروه بهمن قصد دارد تا نسخه دیگری از این محصول را به صورت وارداتی در کشور عرضه کند. نسل چهارم سانگ یانگ کوراندو از سال ۲۰۱۹ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده و اخیرا با نشان کی جی موبیلیتی در میدان‌ حاضر شده است.

1 01 desktop - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

mobile - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

مزایا و معایب

+ توان فنی متعادل

+ کیفیت ساخت و دوام فنی بالاتر از رقبای چینی

+ امکانات متنوع

– حذف سیستم دو دیفرانسیل در نسخه وارداتی

مشخصات فنی

کی جی موبیلیتی نام جدید برند سانگ یانگ است و احتمالا کوراندو وارداتی نیز با همین نشان در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو در مقایسه با مدل مونتاژی نورا موتور از لحاظ موتور و گیربکس تفاوتی ندارد. بنابراین، یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت ۱۶۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن.متر در کنار گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT وظیفه تامین قدرت این کراس اوور جمع‌وجور کره‌ای را بر عهده دارد. برخلاف مدل مونتاژی، کوراندو ۲۰۲۴ وارداتی بی ام کارز به‌صورت دیفرانسیل جلو وارد بازار می‌شود و سامانه دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک برای آن در نظر گرفته نشده است.

سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ حدود ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد و به‌طور متوسط نزدیک به ۷.۷ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. ظرفیت باک سوخت این خودرو هم برابر ۴۷ لیتر است که شاید برای چنین خودرویی کمی کوچک به نظر برسد؛ چراکه احتمالا در عمل مصرف سوخت آن چیزی بیشتر از ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و این رقم در سطح شهر قطعا بسیار بیشتر هم خواهد شد. در چنین شرایطی، حضور باک سوخت ۴۷ لیتری می‌تواند محدودیت‌آفرین باشد و نیاز به سوخت‌گیری‌های متعدد را برای مالک خودرو به دنبال آورد.

در مورد شتاب صفر تا صد این کراس‌ اوور کره‌ای به‌طور دقیق صحبتی به میان نیامده، اما انتظار می‌رود که این خودرو بتواند شتابی در حد ۱۰.۵ ثانیه را به ثبت برساند که برای یک ماشین خانوادگی رقمی کاملا مناسب محسوب می‌شود.

وجود سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب نیز باعث بهبود هندلینگ و کاهش تکانه‌های عرضی اتاق این خودرو در ورود و خروج از پیچ‌ها خواهد شد.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۴۵۰ میلیمتر
عرض ۱۸۷۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۲۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۷۵ میلیمتر
وزن خالص  ۱۴۳۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۵۵۱ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۷ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

baner blog - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

348.133 - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

طراحی ظاهری

SsangYong Korando 2023 oferta 1200x675 1 - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ شباهت چندانی به نسل قبل خود ندارد و برخلاف انتظار، بسیار شبیه به برادر کوچک‌ترش یعنی تیوولی طراحی شده است. زبان طراحی کوراندو جدید با تیوولی یکسان است و شاید افرادی که سررشته زیادی از مباحث خودرویی ندارند، این دو کراس ‌اوور را به ویژه از نمای جلو با یکدیگر اشتباه بگیرند.

به هر حال، سانگ یانگ کوراندو به عنوان یک کراس ‌اوور خانوادگی، طراحی چندان هیجان‌انگیزی ارائه نمی‌دهد، اما استایل نسبتا تندوتیزی دارد که تا حدودی اصالت و پختگی در آن احساس می‌شود. این نکته باعث خواهد شد تا مشتریان، به ویژه افرادی که از طرح‌های فانتزی خودروهای چینی خوششان نمی‌آید، از استایل نسبتا مردانه‌تر کوراندو ۲۰۲۴ استقبال کنند.

بنابراین، طراحی ظاهری سانگ یانگ کوراندو وارداتی بی ام کارز شاید خیلی هیجان‌انگیز نباشد، اما پختگی و قاطعیت خاصی در آن احساس می‌شود که احتمالا با سلیقه بسیاری از مشتریان همخوانی خواهد داشت.

طراحی داخلی

SsangyongKorando2023interior - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

اگرچه سبک طراحی داخلی و به ویژه طرح داشبورد کوراندو ۲۰۲۴ خیلی مدرن و جدید نیست، اما هماهنگی مناسبی با استایل بیرونی این خودرو ارائه می‌دهد و می‌شود گفت همان چیزی است که مشتری بعد از دیدن نمای خارجی این خودرو انتظار دارد داخل اتاق با آن روبرو شود.

این سبک طراحی با خودروهای مدرن و به ویژه مدل‌هایی که کلیدهای فیزیکی در آنها حذف شده، کاملا فاصله دارد؛ چراکه در قسمت میانی داشبورد و کنسول تعویض دنده، انواع و اقسام کلیدها برای تنظیمات تهویه، تنظیمات مالتی‌مدیا و دیگر موارد دیده می‌شود که می‌تواند باب میل افراد با گرایشات سنتی تلقی شود.

با این حال، خودروهای سانگ یانگ از لحاظ دوام و کیفیت متریال داخلی جزو نمونه‌های مناسب هستند و در اینجا نیز با متریال نسبتا مرغوب و باکیفیت در داشبورد، رودری‌ها و سایر قسمت‌های اتاق روبرو خواهید شد.

فضای داخل اتاق کوراندو نسبتا جادار است و به دلیل فاصله ۲۶۷۵ میلی‌متری بین محور چرخ‌های این خودرو، کاربران در ردیف عقب فضای پای مناسبی در اختیار خواهند داشت. از لحاظ وسعت فضای صندوق عقب نیز خیال کاربران کوراندو ۲۰۲۴ تا حد زیادی راحت است؛ زیرا ۵۵۱ لیتر فضا در پشت صندلی‌های عقب این خودرو وجود دارد که تقریبا ۵۰ لیتر بزرگ‌تر از حجم صندوق عقب دنا پلاس است و فضای مناسبی برای جا دادن به چمدان‌های مسافرتی یک خانواده ۵ نفره را ارائه می‌دهد.

آپشن ها و امکانات

به جرات می‌توان گفت سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ یکی از معدود خودروهای وارداتی غیرچینی است که با لیست نسبتا کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی در دور جدید واردات به بازار ایران راه پیدا کرده است.

طبق آنچه که در کاتالوگ کوراندو وارداتی بی ام کارز ذکر شده است، این خودرو به انواع و اقسام سامانه‌های راداری و کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل پایداری، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، رادار هشدار خروج از پارک، هشدار تغییر لاین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، شارژر وایرلس، تهویه اتوماتیک مطبوع با تنظیمات دوگانه، دوربین عقب، سنسور باران و… مجهز خواهد بود.

قیمت سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ در ایران

SsangYong Korando 2023 trasera - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

قیمت سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ بی ام کارز در بازارهای جهانی چیزی حدود ۲۰ هزار دلار است و احتمالا با همین قیمت هم در گمرک کشورمان وارد می‌شود. اما باید حدود ۵۵ درصد تعرفه به‌علاوه ۴۰ درصد سایر هزینه‌ها را نیز به قیمت دلاری این خودرو اضافه کنیم تا بتوانیم حدود قیمت آن در بازار ایران را به دست آوریم. درنتیجه، این خودرو با قیمتی نزدیک به ۳۹ تا ۴۰ هزار دلار به دست افراد ثبت‌نام‌کننده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خواهد رسید.

از همین رو، با احتساب نرخ ارز حدود ۶۰ هزار تومان، باید گفت که قیمت این محصول در بازار ایران چیزی نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ثبت‌نام‌کنندگان تمام خواهد شد. قطعا قیمت این محصول در بازار آزاد تحت شرایط کنونی و تا زمانی که واردات خودرو به صورت محدود انجام می‌شود، بسیار بیشتر از این مبالغ ارزیابی خواهد شد.

سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ به عنوان یک کراس ‌اوور خانوادگی کره‌ای، مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایای این خودرو می‌توان به لیست بلندبالای امکانات رفاهی و ایمنی، فضای جادار کابین و صندوق عقب، و همچنین طراحی ظاهری عامه‌پسند اشاره کرد. از معایب این خودرو نیز می‌توان به عدم عرضه نسخه دو دیفرانسیل، مصرف سوخت  بالا و همچنین قیمت بالای آن در بازار ایران اشاره کرد. درنهایت، انتخاب این خودرو به‌ویژه در تقابل با محصولاتی همچون نیسان قشقایی یا هیوندای کونا به سلیقه و نیاز مشتری بستگی خواهد داشت.

خودرو نهایی - مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

نویسنده حسین باباپور

www.Autokala.com
خانه
3 سبد خرید
enemad-logo