رولزرویس فانتوم طلایی را به افتخار شخصیت شرور جیمز باند خلق کرد /عکس اتوکالا Autokala

رولزرویس فانتوم طلایی را به افتخار شخصیت شرور جیمز باند خلق کرد /عکس

رولزرویس فانتوم طلایی را به افتخار شخصیت شرور جیمز باند خلق کرد /عکس اتوکالا Autokala

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، رولزرویس به‌تازگی از خودروی منحصربه‌فرد فانتوم گلدفینگر (Phantom Goldfinger) رونمایی کرد. این خودرو به‌افتخار فیلم کلاسیک گلدفینگر از مجموعه فیلم‌های جیمز باند ساخته شده است که در سال ۱۹۶۴ اکران شد. در فیلم، شخصیت اصلی منفی داستان، یعنی اوریک گلدفینگر، از یک رولزرویس Phantom III مدل ۱۹۳۷ استفاده می‌کرد.

شخصیت گلدفینگر در طول فیلم، به طلا علاقه‌ی شدیدی دارد؛ بنابراین او قصد داشت تا یک بمب اتم در فورت ناکس (محل ذخیره‌سازی طلاها در فیلم) منفجر کند تا ۱۵ میلیارد دلار ذخایر طلای آمریکا را به مدت ۵۸ سال رادیواکتیوی کند و ارزش انبار طلای خودش را ده برابر افزایش دهد.

خارج از محتوای فیلم گلدفینگر، ظاهر بیرونی این خودرو با رنگ زرد و مشکی، یادآور رولزرویس فانتوم III است که در فیلم گلدفینگر مورد استفاده قرار گرفته بود. رینگ‌های مشکی ۲۱ اینچی و کاپ‌های چرخ نقره‌ای رنگ شناور که همیشه لوگوی رولزرویس را در بالا نگه می‌دارند، از دیگر ویژگی‌های ظاهری خودرو هستند.

کابین خودرو مذکور به اندازه‌ی ظاهر بیرونی فانتوم گلدفینگر، لوکس طراحی شده و پر از جزئیات جالب‌توجه است. از جمله‌ی این جزئیات می‌توان به روکش‌های طلایی دریچه‌های هوا، قاب‌های بلندگو، پایه‌های کنسول مرکزی و دستکش داخل جعبه اشاره کرد. حتی قسمت‌های پایین ورودی در نیز شبیه شمش‌های طلا هستند و میزهای پیک‌نیک چوبی با نقشه‌ی طلایی فورت ناکس، تزئین شده‌اند.

رولزرویس فانتوم گلدفینگر جزئیاتی پنهان را دل خود جای می‌دهد که به تم فیلم گلدفینگر اشاره دارند. به‌عنوان‌مثال، یک پاتر گلف مزین‌شده به طلای خالص در صندوق‌ عقب خودرو قرار دارد که به اولین ملاقات جیمز باند با گلدفینگر اشاره می‌کند. همچنین یک نقشه از گذرگاه فورکا در سوئیس روی داشبورد چوبی با دست حک شده که به مسیر قاچاق گلدفینگر اشاره دارد و همچنین داخل داشبورد خودرو، دیالوگ معروف اوریک گلدفینگر حکاکی شده که می‌گوید: «این طلا است، آقای باند. تمام عمرم شیفته رنگ طلایی بوده‌ام. درخشندگی و سنگینی الهی آن، مرا مجذوب خود کرده است.»

سقف ستاره‌ای خودروی فانتوم گلدفینگر، آسمان شب را بر فراز گذرگاه فورکا در ۱۱ ژوئیه‌ی ۱۹۶۴ شبیه‌سازی می‌کند. ۷۱۹ ستاره طلایی و ۸ ستاره دنباله‌دار دست‌ساز، این منظره‌ی زیبا را تکمیل می‌کنند. همچنین یک ساعت سفارشی در داشبورد قرار دارد که از صحنه‌های ابتدایی فیلم‌های جیمز باند الهام‌ می‌گیرد. بنابر گفته‌ی طراح رولزرویس، طرح این ساعت قبل از اینکه کارخانه نسخه‌ی نهایی را انتخاب کند، ۱۰ نمونه‌ی اولیه داشته است.

در داخل کنسول مرکزی، یک گاوصندوق مخفی وجود دارد که حاوی یک شمش طلای ۱۸ عیار به شکل همین خودرو است. همچنین درب صندوق‌ عقب لوگوی ۰۰۷ را روی زمین، نمایش می‌دهد که به صحنه‌ای از فیلم اشاره دارد که جیمز باند یک دستگاه ردیاب را در رولزرویس گلدفینگر مخفی می‌کند.

قیمت فانتوم گلدفینگر هنوز مشخص نیست اما رولزرویس با رونمایی از این مدل به‌شدت خاص، نه‌تنها به علاقه‌مندان سری فیلم‌های جیمزباند ادای احترام کرده؛ بلکه یکی از شاهکارهای خود در زمینه‌ی طراحی و ساخت خودروهای لوکس را به نمایش گذاشته است. خودرو مذکور نمونه‌ای بارز از تلفیق هنر و مهندسی محسوب می‌شود که جزئیات زیبایی‌شناسانه و فناوری‌های پیشرفته را به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار می‌دهد.

227227

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart