خودروهای روز زیر یک میلیاردتومان بازار /عکس اتوکالا Autokala

خودروهای روز زیر یک میلیاردتومان بازار /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، همه می‌دانیم که از چند سال پیش تاکنون قیمت خودروها در بازارهای جهانی افزایش یافته و حتی یافتن خودروهایی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار نیز دشوار است. دیگر خودروهای ارزان‌قیمتی همچون کیا ریو، تویوتا یاریس، شورولت اسپارک و مزدا ۲ تولید نمی‌شوند اما این به معنی عدم وجود خودروهایی با بهای مناسب نیست. درصورتی‌که خریداران علاقه‌ای به انتخاب خودروهای دست دوم کم کارکرد با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار داشته باشند می‌توانند نگاهی به لیست بهترین خودروهای ۲۰۲۴ با قیمتی کمتر از عدد یاد شده بیندازند.

بهترین خودروهای دست دوم ۲۰۲۴ با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار

کیا سول

خودروهای روز زیر یک میلیاردتومان بازار /عکس

قیمت سول ۲۰۲۴ صفرکیلومتر از حدود ۲۰ هزار دلار شروع می‌شود. این خودروی جعبه‌ای شکل فضای کابین و بار مناسبی داشته و پیشرانه ۲ لیتری آن ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگرچه سول خودروی سریعی نیست اما مصرف سوخت مطلوبی دارد. مهم‌تر اینکه کیا سول نشان می‌دهد یک خودروی ارزان‌قیمت ضرورتاً خسته‌کننده نخواهد بود. نسخه‌های تمیز و دست دوم سول را می‌توان با قیمت حدود ۱۵ هزار دلار انتخاب کرد.

کیا سراتو/فورته

کیا سراتو وارداتی 2024 کوشا خودرو نمای جلو

با قیمت پایه حدود ۲۰ هزار دلار، سراتو صفرکیلومتر جزو مناسب‌ترین خودروهای بازار آمریکاست و گران‌تر از قیمت واقعی خود حس می‌شود. نسخه ارزان‌تر این خودرو از همان پیشرانه ۱۴۷ اسبی سول استفاده می‌کند اما امکان سفارش پیشرانه توربو با خروجی ۲۰۱ اسب بخار نیز وجود دارد. در نسخه پایه این خودرو نمایشگر ۸ اینچی لمسی و هشدار برخورد جلو وجود دارد. در حال حاضر می‌توان سراتو ۲۰۲۲ کارکرده را با قیمت حدود ۱۵ هزار دلار خریداری کرد.

نیسان ورسا سدان

خودروهای روز زیر یک میلیاردتومان بازار /عکس

ورسا با قیمت حدود ۱۷ هزار دلار ارزان‌ترین خودروی صفرکیلومتر ۲۰۲۴ بازار آمریکاست و با این مبلغ می‌توان نسخه پایه مجهز به گیربکس ۵ سرعته دستی، رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی، صندلی‌های پارچه‌ای و… را خریداری کرد. همه مدل‌های ورسا به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۲۲ اسبی مجهز هستند و بنابراین نباید انتظار سرعت را از آن داشت. نسخه‌های دست دوم این خودرو حتی ارزان‌تر از ارقام موردبحث ما هستند.

نیسان کیکس

نیسان کیکس

کوچک‌ترین کراس اور نیسان در نسخه پایه خود قیمت حدود ۲۱ هزار دلاری داشته و به همان پیشرانه ورسا مجهز است هرچند گیربکس نصب شده در آن از نوع CVT خواهد بود. کابین این کراس اور طراحی قابل قبولی داشته و تمامی مدل‌ها به نمایشگر لمسی مجهز هستند. از جمله تجهیزات کیکس می‌توان به سیستم‌های کمک ایمنی متنوع شامل هشدار خروج از مسیر اشاره کرد.

هیوندای ونیو

خودروهای روز زیر یک میلیاردتومان بازار /عکس

ونیو رقیبی نزدیک برای نیسان کیکس است و پیشرانه ۱.۶ لیتری آن ۱۲۱ اسب بخار قدرت دارد. قیمت این خودرو به حدود ۲۰ هزار دلار می‌رسد و در نسخه پایه آن تجهیزاتی از جمله نمایشگر ۸ اینچی لمسی، تهویه مطبوع، چراغ‌های جلوی خودکار و رینگ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی وجود دارند. ونیو فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود و می‌توان نسخه‌های کارکرده و دست دوم تمیز آن را قیمت نازلی خریداری کرد.

میتسوبیشی میراژ G4

خودروهای روز زیر یک میلیاردتومان بازار /عکس

میراژ G4 برخلاف دیگر خودروهای لیست بهترین خودروهای دست دوم ۲۰۲۴ نتوانسته چهره ارزان‌قیمت خود را پنهان کند. نکته منفی این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۷۸ اسب بخاری است. کابین هم کاملاً ارزان‌قیمت نشان می‌دهد و طراحی آن چنگی به دل نمی‌زند. البته مصرف سوخت بسیار خوب میراژ می‌تواند جلب‌توجه کند هرچند برای رسیدن به این دستاورد چیزهای زیادی را قربانی کرده است.

خودروهایی که مشاهده کردید جزو ارزان‌ترین و ساده‌ترین محصولات بازار آمریکا هستند. واضح است که چنین محصولاتی معمولاً ابعاد کوچکی داشته و مصرف سوخت مناسبی را بر جای می‌گذارند. با پرداخت چنین مبلغ نازلی قاعدتاً نباید انتظار تجهیزات فراوان را داشت هرچند برخی گزینه‌ها واقعاً سخاوت به خرج داده‌اند. از جمله نقاط قوت خودروهای ارزان‌قیمت موردبحث می‌توان به قیمت بسیار پایین، ابعاد مناسب برای تردد شهری، مصرف سوخت خوب و حتی آپشن های متنوع در برخی تریم ها اشاره کرد. در مقابل مشکلاتی همچون پیشرانه‌های ضعیف، گیربکس نه چندان خوب و کیفیت پایین متریال کابین نیز وجود دارند. بسیاری از خریداران فکر می‌کنند خودروهای ارزان‌قیمت قابلیت اطمینان بسیار پایینی دارند اما این‌گونه نیست و ساده کردن طراحی و ساخت یکی از بهترین روش‌ها برای کاستن از مشکلات خودروها خواهد بود.

۲۲۷۲۲۷

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart