قیمت کارخانه سهند سایپا و اختلاف با بازار آزاد اتوکالا Autokala

قیمت کارخانه سهند سایپا و اختلاف با بازار آزاد

سهند سایپا یکی از موفق‌ترین نسخه‌های فیس لیفت خودروهای داخلی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. درست است که سایپا ادعا می‌کند این خودرو کاملاً جدید است و حتی در تعیین شرایط فروش و قیمت کارخانه سهند سایپا سعی کرده متفاوت رفتار کند؛ اما بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو آن را نسخه فیس‌لیفت ساینا می‌دانند.


قیمت کارخانه سهند سایپا و اختلاف با بازار آزاد اتوکالا Autokalaقیمت کارخانه سهند سایپا و اختلاف با بازار آزاد اتوکالا Autokala

 

البته قیمت سهند کارخانه با وجود معرفی آن در سال 1400 و وعده آغاز تولید آن در سال 1402، تا اواسط سال 1403 دقیقاً مشخص نبود و برای اولین بار قیمت کارخانه سهند s به صورت علی الحساب و در اردیبهشت 1403 اعلام شد. در زمان نگارش این متن، قیمت سهند s کارخانه در تیپ‌های مختلف مشخص شده است و به نظر می‌رسد که طبق روال معمول خودروسازان داخلی، آپشن‌ها تعیین‌کننده قیمت کارخانه سهند s در نسخه‌های مختلف بوده است.

همچنین این خودرو نسخه‌های اتوماتیک و دوگانه‌سوز هم دارد و همین موضوع باعث می‌شود قیمت کارخانه سهند سایپا در مدل‌های مختلف تفاوت معناداری داشته باشد. از طرف دیگر داشتن طراحی جذاب و به‌روز، سایپا را به این نتیجه رسانده که  قیمت سهند s کارخانه را بالاتر از دیگر خودروهای اقتصادی خود مثل ساینا و کوئیک اعلام کند.

جدول زیر قیمت کارخانه سهند سایپا و همچنین قیمت آن در بازار آزاد را نمایش می‌دهد. 

خودرو

مدل

قیمت کارخانه (تومان)

قیمت بازار آزاد (تومان)

سهند s

1403

467.147.000

495.000.000

* در این لیست قیمت بهای کارخانه درج شده که به آن مبالغ مالیات، بیمه، شماره‌گذاری و سایر موارد قانونی اضافه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

در مورد اختلاف قیمت سهند کارخانه و بازار هم باید صبر کنیم تا این خودرو در نیمه دوم سال 1403 به متقاضیان تحویل داده شود. در آن زمان قیمت کارخانه سهند سایپا، قیمت ارز و سیاست‌های دولت در حوزه قیمت‌گذاری و نحوه عرضه خودرو و … تعیین کننده اختلاف قیمت سهند کارخانه و بازار خواهد بود. البته طبق روال معمول میزان تقاضای نسخه‌های مختلف روی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن‌ها تاثیر می‌گذارد. مثلاً ممکن است قیمت کارخانه سهند s آپشن دار منطقی نباشد و خریداران بازار آزاد ترجیح بدهند نسخه‌های ساده‌تر را بخرند.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart