کی ام سی X5 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب Kmc X5 اتوکالا Autokala

کی ام سی X5 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب kmc X5

جک S5 که یکی از موفق‌ترین کراس‌اوورهای تاریخ بازار خودرو کشورمان محسوب می‌شود، چندی پیش از خط مونتاژ کرمان موتور کنار رفت و جای خود را به کی ام سی X5 داد. کی ام سی X5 هم در همین مدت کوتاه تقاضای بالایی در بازار پیدا کرده است و پرسش‌های فراوانی پیرامون آن وجود دارد.

به همین دلیل امروز به سراغ بررسی مزایا و معایب kmc X5 رفته‌ایم و قصد داریم نقاط قوت و ضعف این کراس‌اوور کرمان موتور را بهتر بشناسیم. با ما همراه باشید تا ببینیم در نهایت کی ام سی X5 بخریم یا نه.

 

مزایای kmc X5

در ابتدا به سراغ مزایای kmc X5 می‌رویم تا ببینیم چه دلایلی می‌تواند خرید این کراس‌اوور چینی را توجیه پذیر کند.

مزیت اول: طراحی و کیفیت ارتقا یافته کابین نسبت به جک S5

با توجه به این‌که kmc X5 نسخه فیس‌لیفت و ارتقا یافته جک S5 محسوب می‌شود، برای خریدار مهم است که این ارتقا را حس کند.

کابین kmc X5 جایی است که این موضوع به خوبی احساس می‌شود. چراکه علاوه بر استفاده از المان‌های به‌روزی مثل پشت آمپر تمام دیجیتال، لیور دنده الکترونیکی و مانیتور بزرگ تبلت مانند، متریال کابین هم نسبت به جک S5 ارتقا پیدا کرده است و در بسیاری از قسمت‌ها شاهد پلاستیک نرم (در اصطلاح سافت تاچ) هستیم.

 

مزیت دوم: عملکرد فنی مناسب

کی ام سی X5 از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت 172 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر بهره می‌برد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به محور جلو منتقل می‌شود.

هرچند این مجموعه فنی kmc X5 را به خودرویی اسپرت تبدیل نمی‌کند اما عملکرد مناسب و هماهنگی دارد که نتیجه آن، شتاب و کشش مناسب خودرو در همه شرایط است.

 

مشخصات فنی Kmc X5 مشخصات فنی Kmc X5

 

در این میان نباید از نقش گیربکس کی ام سی X5 غافل شویم که با عملکرد سریع و هماهنگ خود با موتور، در لذت رانندگی این خودرو تأثیر مثبت قابل توجهی دارد. البته یک نکته منفی هم در خصوص این گیربکس وجود دارد که در بخش معایب kmc X5 به آن خواهیم پرداخت.

 

مزیت سوم: آپشن‌های منطقی و با عملکرد مناسب

لیست آپشن‌های kmc X5 چندان بلندبالا نیست و شاید برخی افراد این موضوع را جزو معایب کی ام سی X5 بدانند. اما اگر منصفانه و با در نظر گرفتن قیمت kmc X5 به این لیست آپشنی نگاه کنیم، جای گله چندانی باقی نمی‌ماند. چراکه سایر کراس‌اوورهای این رده قیمتی هم چندان پرآپشن‌تر نیستند.

از طرفی کرمان موتور تاحدودی به سلیقه خریداران احترام گذاشته است و آپشن‌هایی که جای خالی آن‌ها در جک S5 به شدت احساس می‌شد را به کی ام سی X5 اضافه کرده است.

از جمله این آپشن‌ها می‌توانیم به سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، اتوهلد، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، کول باکس، حافظه آینه‌های جانبی، نورپردازی داخل بلندگوهای جلو و خروجی برق 5 ولت برای سرنشینان عقب اشاره کنیم. البته تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله که در جک S5 وجود داشت، در کی ام سی X5 دیگر موجود نیست و این خودرو از تهویه مطبوع الکتریکی بهره می‌برد.

در ضمن آپشن‌های kmc X5 کیفیت مناسبی دارند و عملکرد مورد انتظار را به صورت دقیق انجام می‌دهند.

 

مزیت چهارم: کیفیت سواری منطقی

ساختار سیستم تعلیق kmc X5 با جک S5 یکسان است اما یکسری بهبودهای مهندسی باعث شده است تا سواری این خودرو نسبت به جک S5 نرم‌تر و ساکت‌تر باشد. به همین دلیل، کیفیت سواری را می‌توانیم یکی از مزایای kmc X5 بدانیم.

 

مزایای Kmc X5 مزایای Kmc X5

 

مزیت پنجم: خدمات پس از فروش گسترده

شرکت کرمان موتور جزو خودروسازان خوش‌نام کشور ما است و شبکه نمایندگی‌های گسترده‌ای در سراسر کشور دارد. این مسئله در کنار سابقه خوب جک S5 در بازار، باعث شده است تا نظرات در مورد کی ام سی X5 مثبت باشد و این خودرو در همین مدت نه چندان طولانی حضور در بازار، آمار فروش مناسبی را ثبت کند.  

 

معایب kmc X5

در ادامه به معایب کی ام سی X5 می‌پردازیم تا ببینیم ایرادات کی ام سی X5 که ممکن است برخی خریداران احتمالی را منصرف کند، چه مواردی هستند.

عیب اول: طراحی ظاهری ناهماهنگ

به عنوان اولین مورد در فهرست معایب kmc X5 بایستی به ناهماهنگی در طراحی ظاهری آن اشاره کنیم. هرچند kmc X5 در نماهای جلو و عقب کاملاً به‌روز و اسپرت به نظر می‌رسد اما با توجه به محدودیت‌های مالی، دست طراحان برای ایجاد تغییرات اساسی در نمای جانبی باز نبوده است.

 

طراحی Kmc X5 طراحی Kmc X5

 

در نتیجه نمای جانبی kmc X5 نسبت به جک S5 تغییری نداشته است و خطوط نرم این نما اصلاً با خطوط تیز نمای جلویی هماهنگ نیستند. بنابراین اگر از منظر تخصصی طراحی خودرو نگاه کنیم، این ناهماهنگی را بایستی جزو معایب X5 بدانیم.

 

عیب دوم: عدم بهره‌مندی گیربکس از حالت تیپ ترونیک

همان‌طور که اشاره کردیم، گیربکس kmc X5 عملکرد مناسبی دارد اما عدم وجود حالت تیپ ترونیک، یک نقطه ضعف جدی برای این گیربکس محسوب می‌شود و روی لذت رانندگی تأثیر منفی دارد.

شاید این مسئله برای خریداران میان‌سال مهم نباشد اما از آن‌جایی که کی ام سی X5 یک کراس‌اوور نسبتاً جوان‌پسند است، نبود حالت تیپ ترونیک برای گیربکس را باید یکی از معایب X5 بدانیم.

 

عیب سوم: صندلی‌های کوچک و سفت

کی ام سی X5 برخی از نقاط ضعف جک S5 را برطرف کرده است اما صندلی‌های این خودرو نسبت به جک S5 تغییری نداشته‌اند و همین موضوع، یکی از مشکلات kmc X5 است.

چراکه این صندلی‌ها تاحدودی زیادی سفت هستند و نشیمن‌گاهی کوچک دارند که بعد از چند ساعت نشستن، موجب خستگی سرنشینان می‌شود.

 

عیب چهارم: ارگونومی نه چندان مطلوب کابین

آخرین مورد در فهرست معایب kmc X5 موضوعی است که متأسفانه در اکثرخودروهای روز چینی دیده می‌شود. در مورد حذف کلیدهای فیزیکی و کنترل شدن اکثر آپشن‌های خودرو از طریق مانیتور صحبت می‌کنیم.

 

کابین Kmc X5 کابین Kmc X5

 

این موضوع شاید در بحث طراحی و مدرن نشان دادن کابین تأثیر مثبتی داشته باشد اما از نظر ارگونومی مطلوب نیست و گاهی موجب حواس پرتی راننده می‌شود.


کی ام سی X5 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب Kmc X5 اتوکالا Autokalaکی ام سی X5 بخریم یا نه؟ مزایا و معایب Kmc X5 اتوکالا Autokala

 

بالأخره کی ام سی X5 بخریم یا نه؟

بعد از مرور مزایا و معایب کی ام سی X5 وقت آن است که با مرور مطالب بیان شده، در خصوص ارزش خرید این محصول کرمان موتور صحبت کنیم.

نقاط قوت کی ام سی X5 در مباحثی مثل عملکرد فنی، کیفیت سواری و خدمات پس از فروش است که می‌تواند نقاط ضعف این خودرو را تاحدود زیادی پوشش دهد. چراکه معایب kmc X5 موارد جزئی‌تر و کم اهمیت‌تر را شامل می‌شود.  

از این رو اگر شور و حال جوانی و محافظه‌کاری میان‌سالی را باهم دارید، می‌توانیم خرید kmc X5 را به شما توصیه کنیم. چراکه طراحی و عملکرد فنی کی ام سی X5 برای قشر جوان مناسب است اما از طرف دیگر، خدمات پس از فروش و پشتوانه کرمان موتور می‌تواند خیال خریداران میان‌سال را راحت کند.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart