این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس اتوکالا Autokala

این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس

امیرمسعود عابدین: بسیاری از افراد نمی‌دانند که خودروساز فرانسوی رنو در اواخر دهه ۹۰ میلادی، یک رقیب برای خودروی محبوب لوتوس الیزه ساخته و به بازار عرضه کرده است. رنو اسپرت اسپایدر، در واقع اولین خودروی برند رنو اسپرت به حساب می‌آید که در کارخانه قدیمی آلپاین در Dieppe فرانسه، به صورت دستی ساخته شده است.

این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس

این خودرو دارای طراحی عجیب و غریب و همچنین درهای پروانه‌ای شکل است. به عبارت ساده، این یک خودروی اسپرت با اصالت چشمگیر است. در زیر پوست رنو اسپرت اسپایدر، یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر با حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار دارد. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شاسی آلومینیومی خودرو، استحکام عالی را در حالی که وزن کاهش یافته، فراهم می‌کند.

این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس

کابین خودرو بسیار ساده است، با صندلی‌های ریکارو و کف فلزی. نکته جالب این است که این خودرو بدون هیچ سیستم تهویه مطبوع و سقفی عرضه شده است، یعنی حتی خبری از سیستم گرمایش هم نیست!

این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس

طراحی ساده، منجر به ایجاد بسیاری از سر و صداهای کوچک مانند برخورد پدال به کف پانل یا برخورد اهرم تعویض دنده به کنسول مرکزی هنگام تکان دادن آن می‌شود. این خودرو فرمان برقی هم ندارد.

این خودروی رنو را هرگز ندیده‌اید! /عکس

این نمونه خاص متعلق به سال ۱۹۹۸، به رنگ زرد بوده و فقط ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد روی کیلومترشمار دارد. این خودرو قبلاً به ایالات متحده وارد شده و اکنون در ویرجینیا قرار دارد. اعتقاد بر این است که رنو کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته است.

منبع: caranddriver

۳۲۲

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart