انحصار خودروهای برقی میلیون‌ها شغل را از بین می‌برد اتوکالا Autokala

انحصار خودروهای برقی میلیون‌ها شغل را از بین می‌برد

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا، مدیرعامل سابق و یکی از اعضای خانواده موسس شرکت ژاپنی، همیشه دیدگاه‌های صریحی در مورد خودروهای برقی بیان کرده است. در حالی که خودروساز ژاپنی نسبت به تعهد خود به آینده تمام برقی محتاط است و سعی می‌کند همزمان مرز بین سوخت‌های جایگزین، مدل‌های هیبریدی و استفاده از خودروهای برقی را حفظ کند، تویودا گفته است که فشار دولت‌ها و تولیدکنندگان برای ممنوعیت خودروهای درون‌سوز حاصل کوته‌فکری آن‌ها بوده است.

رئیس تویوتا پیش‌بینی کرده است که اگر آینده به صورت انحصاری در اختیار خودروهای برقی باشد، میلیون‌ها نفر به‌ ویژه کسانی که در بخش فناوری خودروهای درون‌سوز کار می‌کنند شغل خود را از دست خواهند داد. او این اظهارات را در جریان مراسم رونمایی از مجسمه پدرش شویچیرو تویودا در دانشگاه ناگویا در مرکز ژاپن بیان کرد.

به گزارش رویترز، تویودا با تاکید مجدد بر ترجیح خود به تداوم استفاده از خودروهای بنزینی گفت: «۵.۵ میلیون نفر در صنعت خودروسازی ژاپن مشغول به کار هستند. در میان آن‌ها کسانی هستند که برای مدت طولانی روی موتورهای درون‌سوز کار کرده‌اند. اگر خودروهای برقی به صورت انحصاری بازار را در اختیار بگیرند، آن افراد شغل خود را از دست می‌دهند.»

انحصار خودروهای برقی میلیون‌ها شغل را از بین می‌برد اتوکالا Autokalaتویوتا bZ4X

نظرات تویودا بازتاب اظهارات مشابه او در سال‌های اخیر است. رئیس تویوتا علاوه بر پیش‌بینی نابودی میلیون‌ها شغل، سیاست‌مداران را به دلیل فشار آن‌ها برای برقی شدن صنعت خودرو مورد انتقاد قرار داد و ادعا کرد که اگر همه خودروها برقی بودند، برق ژاپن در تابستان تمام می‌شد. در عوض، تویودا از یک مسیر متعادل‌تر به سمت آینده کربن خنثی حمایت می‌کند، مسیری که شامل خودروهای هیبریدی و موتورهای درون‌سوز پاک‌تر می‌شود.

موضع صریح تویودا در گذشته نیز با انتقادات زیادی روبرو شده است. در زمان مدیرعاملی تویودا، شرکت تویوتا به عنوان سومین مانع در برابر تلاش‌های دولت به منظور مهار تغییرات آب و هوایی معرفی شد. در اوایل سال جاری، انتخاب مجدد او به عنوان رئیس هیئت مدیره توسط برخی از سرمایه‌گذاران که احساس می‌کنند چشم‌انداز او ناقص است، مورد اعتراض قرار گرفت.

با وجود اختلاف نظرها، تویوتا در حال حاضر از مزایای افت بازار خودروهای برقی بهره‌مند شده است. در حالی که سهم خودروهای برقی در بازار همچنان در حال رشد است، اما سرعت آن با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. این مسئله خودروسازان دیگری مانند فورد، جنرال موتورز و ولوو را وادار به ارزیابی مجدد استراتژی‌های قبلی خود در زمینه خودروهای برقی کرده است. از سوی دیگر، تویوتا به لطف طیف گسترده و رو به رشد محصولات هیبریدی خودش، فروش بیشتری نسبت به هر خودروساز دیگری را در ایالات متحده به ثبت رسانده است.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart