دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور اعلام شد  اتوکالا Autokala

دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور اعلام شد 

دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خودروکار –   در این نشست که با حضور مدیران کرمان موتور و دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از فعالان صنعت خودرو برگزار شد، سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: مشکلات تامین نقدینگی، تامین ارز و تحریم‌ها در فعالیت تمام صنایع از جمله صنعت خودروسازی تاثیرگذار بوده اما قطعه سازان و خودروسازان با تمام موانع موجود، در حال تولید و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز هستند و آمار تولید حدود ۷۱۳ هزار دستگاه خودرو تا پایان مهرماه یک معجزه است.

دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور اعلام شد 
وی با بیان اینکه امروزه تحریم‌ها با پیشرفت تکنولوژی همسو شدند و روزانه پیشرفت می‌کنند، افزود: در حال حاضر چرخش مالی صنعت خودرو حدود ٨۶٠ همت است که عدد بزرگی به شمار می رود. در عین حال سهم ١٢ درصدی صنعت خودرو در ارزش افزوده و رتبه ١۶ ایران در تحقق و نوآوری صنعت خودرو از اهمیت و پیشرفت این صنعت حکایت دارد. 
معاون صنایع و تجهیزات وزارت صمت با بیان این که بر اساس داده‌های موجود، نیاز‌ امروز کشور حدود ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال است، تصریح کرد: امروز با گسترش صنعت خودرو در ایران و افزایش فعالیت و تولید، مونتاژکاران نیاز به تغییر نام دارند چرا که داخلی سازی بالای ۶٠ درصد تولید خودروها واقعا قابل تحسین است و به همین دلیل نمی‌توان مانند دهه‌های گذشته مونتاژکاران را تنها یک مونتاژکار دانست زیرا سهم آن‌ها از صنعت خودرو افزایش یافته است. 
موسوی با توضیح این که قطعه سازان و خودروسازان نیازمند حمایت هستند، ادامه داد: باید رویکرد و نوع نگاه به این صنعت تغییر کند و دانشگاه‌ها برای کمک به صنایع قدم بردارند و تغییراتی را رقم بزنند که امروز با  کمک کرمان موتور شاهد این تغییرات هستیم که لازم است این اتفاقات مثبت تکرار و گسترش یابد.
معاون وزیر صمت راهکار این موضوع را اعمال حمایت‌های درست و به جا اعلام و تصریح کرد: حمایت ها باید فکر شده انجام شود و حتی نیاز است برخی از حمایت‌های موجود حذف شود. 
ایگل هیبریدی تا پایان سال عرضه می شود 
ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول کرمان موتور در ادامه این نشست با اشاره به نمودار لبخند که نشان دهنده ارزش یک محصول بر اساس ارزش افزوده است، گفت: هم اکنون در بخش تحقیق و توسعه يا توسعه محصول، بيشترین ارزش افزوده و در قسمت توليد محصول دارای كمترين ارزش افزوده هستیم. بر همين اساس كشورهای توسعه‌يافته به سمت برونسپاری تولید در سایر کشورها رفته اند و توسعه محصول كه قسمت نرم موضوع است را داخل كشور انجام می‌دهند.  

دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور اعلام شد 
وی با اشاره به تحقیق و توسعه کرمان موتور بر روی سه پلتفرم اصلی PS1 ، KP1 و مگاپلتفرم KP2 اظهار کرد: هر كدام از اين پلتفرم‌ها برای ١۵ سال در نظر گرفته شده‌اند و محصولاتی كه بر روی اين پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند، با عمر پنج سال طراحی و تولید خواهند شد. 
خلخالی با اشاره به برنامه‌ کرمان موتور در بخش زنجیره تامین گفت: هدف پیش بینی شده تامین ۳۰ درصدی قطعات وارداتی و داخلی سازی ۷۰ درصدی است که در حال حاضر میزان داخلی سازی به طور متوسط حدود ۴٠ درصد است و در پلتفرم PS1 نیز بر اساس آخرین دفترچه داخلی سازی، 68 درصد داخلی سازی به ثبت رسید كه بزودی به بیش از ٧٠ درصد می رسد.
خلخالی در تشریح این پروژه‌ها گفت:  در پلتفرم PS1، محصول ايگل بنزينی به صورت كامل توسعه یافته و امروز به عنوان نخستین محصول بومی کرمان موتور آماده عرضه است. همزمان نیز بر روی پلتفرم PS1، محصول PS12 تحت عنوان Shadow معرفی خواهد شد که بیش از ٧۵ درصد پيشرفت داشته و نمونه‌ آزمايشی آن در اسفندماه به توليد خواهد رسید و پس ازانجام تست و فرايندهای مربوطه، در شهريورماه سال آينده  برای ورود به بازار آماده خواهد شد.
وی ادامه داد: بر روی پلتفرم PS1 نیز يک محصول برقی با كمک شركت‌های ايرانی در حال تولید است که پلتفرمی کاملا بومی دارد که از حمايت‌های معاونت علمی رياست جمهوری هم در توسعه این محصول بهره‌مند شدیم.
خلخالی از تجاری سازی و عرضه ایگل هیبریدی تا پایان سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این مدل از ایگل  تا ٣۵ درصد كاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به شروع توسعه اولین محصول بر روی پلتفرم KP2 كه محصول KP21 است، توضیح داد: یک محصول شاسی بلند است در گروه سواری بزرگ به صورت SUV و فرايندهای طراحی استایل انجام شده، نمونه‌های طراحی محصول در حال انجام است. 

دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور اعلام شد 

 
معاون توسعه محصول کرمان موتور درباره داخلی سازی قوای محرکه بنزينی نیز تصریح کرد: در بخش قوای محركه بنزينی كم‌مصرف موتور ١۵٠٠ سی‌سی با ٧٠ درصد داخلی سازی در دست اجرا است و با تعريف پروژه‌های فناورانه ارتقای اين موتور در شرکت کرمان موتور در حال انجام است؛ به گونه‌ای كه مصرف سوخت آن و آلایندگی آن به صورت قابل توجهی كاهش پيدا خواهد كرد تا پايان برنامه توسعه هفتم در سال ۱۴۰۷، ۵٠٠ هزار دستگاه از این موتور به تولید خواهد رسید که بر اين اساس ميزان ساخت داخل کرمان موتور به ٧٠ درصد می رسد .
خلخالی در خصوص برنامه‌های شركت كرمان موتور در زيست بوم توسعه فناوری صنعت خودرو گفت: با همكاری معاونت علمی رياست جمهوری با هدف نقش آفرینی در زیست بوم فناوری کشور، فرايندهای مختلفی تعریف شد و يكی از مهم‌ترين گام‌هایی كه در اين راستا برداشته شد، تشكيل صندوق سرمايه‌گذاری خطرپذير است كه بر اين اساس از شركت‌های دانش بنيان ، استارتاپ‌ها و شركت‌های فناوری حمايت خواهيم كرد.
وی از تاسیس دفاتر فناوری در دانشگاه‌ها و پژوهشكده‌ها همزمان با انعقاد قراردادهای تحقيقاتی با دانشگاه‌ها موردنظر خبر داد و افزود: بر همین اساس مركز توسعه نرم‌افزار در دانشگاه شريف راه‌اندازی شد
در حوزه توسعه نرم‌افزارهای خودرویی نیز برنامه مشتركی با همكاری دانشگاه صنعتی شريف هدف‌گذاری  كه در اين راستا مركز توسعه نرم‌افزار در دانشگاه شريف راه‌اندازی شد. اين مركز تحت عنوان مركز متا با كمك دانشگاه صنعتی شريف و شركت كرمان موتور   راه‌اندازی خواهد شد و تمام نرم‌افزارهای مرتبط با خودرو در اين مركز هدف‌گذاری می شود. 
پیشرانه های به روز در صنعت خودرو 
حسن حدادپور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز در ادامه با بیان اینکه صنعت خودرو یکی از صنعت‌های پیشتاز در سراسر دنیا است،گفت:
امروز با نوآوری‌های علم و تکنولوژی، صنعت خودرو پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و در سال‌های آینده شاهد گسترش خودروهای برقی، خودران و خودروهای متصل خواهیم بود در حالیکه در دهه‌های گذشته تنها صحبت‌ها و تحقیق درباره این موضوع وجود داشت؛ اما امروز شاهد تولید انبوه این خودروهای پیشرفته هستیم.
وی افزود: پیشرانه‌های جدیدی در دنیا در حال توسعه و طراحی است که امیدواریم بتوانیم از آن‌‌ها با بهترین شکل و کیفیت در داخل کشور استفاده کنیم؛ همانطور که امروز شاهد به‌روزترین خودروهای برقی در سطح خیابان‌های کشور هستیم که تا سال گذشته هیچ نمونه‌ای از آن‌ها در کشور وجود نداشت. 
حدادپور با اشاره به موجود بودن تمام پتانسیل‌های مورد نیاز استفاده از پیشرانه‌های به‌روز دنیا در کشور تصریح کرد: با تصمیم‌گیری درست و حساب شده در سطح گسترده می‌توان از صنایع مقدم در کشور باشیم. در این راستا می توان از ظرفیت‌های علمی و تجربی حدود ١٠ هزار دانشجو و چند صد استاد، از استادان برتر دانشگاه‌ها برای پیشرفت صنعت خودروسازی استفاده کرد و ظرفیت‌های اکوسیستم آموزشی و پژوهشی کشور در بهترین مسیر را با روش‌های صحیح مورد استفاده قرار داد.

↙️ادامه مطلب

Home
Shop
Sidebar
0 Cart