ماموت خودرو - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

www.Autokala.com

تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو، شرکت‌های متعددی از جمله ماموت خودرو با برندهای مطرحی مثل فولکس واگن همکاری داشتند و مدل‌های پرطرفدار و پرفروش آن‌ها را روانه بازار کشور می‌کردند. پس از یک تعویق ۴ ساله، واردات مجددا از سر گرفته شده است و خودروسازان و مونتاژکاران ایرانی به سمت شرکای قدیمی خود بازگشته‌اند تا محصولات متنوع خارجی را در بازار کشور تزریق کنند.

ماموت خودرو در کنار برندهایی همچون تیگارد موتور و مکث موتور، عضوی از گروه صنعتی ماموت محسوب می‌شود و وظیفه عرضه خودروهای سواری را بر عهده گرفته است. این شرکت هم‌اکنون محصولات برند جتا، فولکس واگن و رنو را در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌دهد.

1 01 desktop - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

mobile - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

تاریخچه ماموت خودرو

مجموعه صنعتی ماموت یکی از بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در کشور است که در سال ۱۳۷۰ توسط بهروز فردوس تاسیس شد. ماموت فعالیت خود را با تولید انواع تریلرهای سبک و ساندویچ پنل آغاز کرد. از اواسط سال ۱۳۷۵ این شرکت تصمیم گرفت سبد محصولات خود را خاص و گسترده‌تر کند. ماموت با تکیه بر تکنولوژی‌های روز دنیا و تحقیق و مطالعات دقیق، به تولید انواع تریلرهای سنگین، کمپرسی، کانکس‌های متنوع روی آورد و برای نخستین بار در کشور، محصولات خود را تحت پوشش گارانتی قرار داد. ماموت به رشد خود ادامه داد و از اوایل دهه ۸۰ ساخت انواع سازه، سوله و ساختارهای فلزی و همین‌طور تریلر تانکر را آغاز کرد. اواسط دهه ۸۰، ماموتی‌ها ساخت و تجهیز کلیه سایت‌های مخابراتی ایرانسل را به پایان رساندند و اواخر این دهه، نمایندگی فروش و تولید انحصاری اسکانیا را در دست گرفتند. این دستاورد بزرگ بر عهده ماموت دیزل گذاشته شد.

ماموت در اوایل دهه ۹۰ گام مهمی جهت پیشبرد اهداف بلندمدت خود برداشت و پیلسان را با هدف تولید و عرضه انواع کشنده و تریلر ارزان‌قیمت در بازار کشور راه‌اندازی کرد. حوالی سال ۱۳۹۴ بود که زمزمه‌های ورود این شرکت به بخش خودروهای سواری نیز به گوش رسید و بالاخره در سال ۱۳۹۶، ماموت با تاسیس زیرمجموعه ماموت خودرو، سواری‌های برند فولکس واگن را وارد کشور کرد. هرچند این همکاری به سبب اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران و همین‌طور وضع قانون منع واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ چندان به درازا نکشید. در همین مدت محدود، مدل‌های مختلف فولکس واگن از جمله گلف وارد بازار شد و چهره و کیفیت محصولات آلمانی در خاطر عموم باقی ماند.

قانون ممنوعیت واردات پس از چهار سال منقضی شد و ماموت خودرو مجددا تصمیم گرفت محصولات برندهای خارجی را روانه بازار کشور کند. خودروهای وارداتی جتا محصول مشترک فولکس واگن آلمان و فاو چین هستند که به تازگی در دسترس مشتریان قرار گرفته‌اند. ماموت خودرو همچنین از سال ۱۴۰۲، نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی از برند رنو را در دست گرفت.

ماموت هم‌اینک با زیرمجموعه‌های دنیای ماموت، ماموت تریلر، ماموت کانکت، ماموت خودرو، مکث موتور، دیار خودرو، تیگارد موتور، دیما دیزل، ویرا دیزل، پیلسان، آتین پارت و آتین خودرو با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

محصولات ماموت خودرو

ماموت خودرو به عنوان زیرمجموعه شرکت ماموت، در بخش فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری فعالیت می‌کند.

جتا VA3

Jetta VA3 - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

جتا VA3 را می‌توان فیس لیفت نسل دوم سدان فولکس واگن جتا در نظر گرفت که بازار خودروهای اقتصادی را هدف قرار داده است. اگرچه برند جتا محصول مشترک VW و شرکت FAW به حساب می‌آید، ولی هیچ‌یک از مدل‌های جتا شبیه به خودروهای چینی نیستند. طراحی آلمانی در سه مدل وارداتی ماموت خودرو از جمله VA3 به خوبی دیده می‌شود.

این ماشین از پلتفرم MBQ بهره می‌برد و در زیر کاپوت به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه توسط فولکس واگن ساخته شده است و ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، نیروی پیشرانه را به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌کند. بدین ترتیب، VA3 در ۱۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر، از دیگر مشخصات سدان آلمانی-چینی هستند.

جتا VS5

Jetta VS5 - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

کراس اوور جتا VS5 یکی دیگر از وارداتی‌های ماموت خودرو است که نقش خودرو میان‌رده برند جتا را در ایران بازی می‌کند. این ماشین جمع و جور و شهری بر اساس پلتفرم MQB فولکس واگن توسعه یافته و ظاهر و باطن آن به خوبی تداعی‌گر محصولات آلمانی است. فضای داخلی VS5 به‌روزتر از سدان VA3‌ است و انتخابی عالی برای خانواده‌های کوچک به حساب می‌آید.

این ماشین از موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ فولکس استفاده می‌کند که حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. قوای محرکه از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک، چرخ‌های جلو را به حرکت می‌اندازد. کراس اوور VS5 شتاب‌گیری بهتری نسبت به سدان VA3 دارد، ولی حداکثر سرعت آن در ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. جتا VS5 برای پیمایش صد کیلومتر جاده ترکیبی حدود ۷.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند.

جتا VS7

Jetta VS7 - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

برادر بزرگ‌تر VS5 با نام جتا VS7 توسط ماموت خودرو روانه بازار کشور می‌شود. این ماشین بزرگ‌تر و مجهزتر از VS5 است و در واقع پرچم‌دار محصولات جتا به حساب می‌آید. از لحاظ طراحی خارجی و داخلی، VS5‌ و VS7 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، هرچند VS7 فضای باز و راحت‌تری را برای آسایش سرنشینان فراهم می‌آورد.

وی‌اس۷ نیز بر اساس پلتفرم MBQ ساخته شده است و از همان پیشرانه به‌کاررفته در VS5 استفاده می‌کند. حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت، حداکثر ۲۵۰ نیوتن.متر گشتاور، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت FWD، حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد ۹.۷ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر، مشخصات فنی این خودرو را تشکیل می‌دهند.

فولکس واگن اطلس

VW Atlas - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

دی‌ماه سال گذشته بود که فولکس واگن اطلس در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی ظاهر شد. کراس اوور اطلس در جایگاهی بالاتر از تیگوان و پایین‌تر از توارگ قرار می‌گیرد. اطلس یک ماشین ۷ نفره با موتور قدرتمند است که به سبب داشتن کابین راحت، جادار و مجهز، سفرهای کوتاه و طولانی را به تجربه لذت‌بخش برنامه خانواده‌های پرجمعیت تبدیل می‌کند.

موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۲۶۹ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن.متر گشتاور به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تیپ ترونیک متصل باست و چهار چرخ ماشین را به حرکت درمی‌آورد. فولکس اطلس می‌تواند شتاب صفر تا صد را در ۷.۵ ثانیه پر کند و تا ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو حدود ۱۰.۸ لیتر اعلام شده که برای یک ماشین درشت جثه ۷ نفره رقم معقولی به حساب می‌آید.

رنو کولیوس

Renault Koleos - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

یکی دیگر از خودروهای وارداتی ماموت خودرو که در سامانه یکپارچه به عرضه درآمده، رنو کولیوس است. کراس اوور سایز متوسط فرانسوی در مدل ۲۰۲۴ وارد کشور شده است و شامل امکانات و تجهیزات فراوانی می‌شود.

کولیوس قوای محرکه خود را پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن.متر گشتاور دریافت می‌کند که با گیربکس CVT تیپ ترونیک جفت شده است. به واسطه این گیربکس، نیروی موتور وارد هر چهار چرخ می‌شود و ماشین به حرکت درمی‌آید. کولیوس برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی حدود ۸.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند. شتاب ۹.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصاتی هستند که ماموت خودرو در کاتالوگ محصول وارداتی خود به آن‌ها اشاره کرده است.

دیگر محصولات ماموت خودرو

علاوه بر خودروهای فوق، مدل‌های گلف GTI، تیگوان، تی‌راک و پاسات نیز در سبد محصولات ماموت خودرو به چشم می‌خورد. این شرکت همچنین قصد دارد فولکس واگن ID.4، رنو آرکانا و دو مدل کراس اوور چری تحت برند لوکانو و با نام‌های لوکانو ۷ و لوکانو ۸ را روانه بازار کشور کند.

شرایط فروش ماموت خودرو

  • کلیه هزینه‌ها اعم از مالیات، عوارض، بیمه شخص ثالث، ارزش افزوده، نقل و انتقال خودرو، شماره گذاری و… مطابق با تعرفه‌های جاری در هنگام تحویل خودرو محاسبه و از خریدار دریافت می‌شود.
  • محصولات با گارانتی ۳ ‌ساله عرضه می‌شوند.
  • مبالغ واریزی باید از طریق اخذ فیش واریزی از نمایندگی و مراجعه به شعب بانک اعلام‌شده توسط نمایندگی پرداخت شوند.
  • ثبت‌نام در طرح‌های مختلف حضوری و غیرحضوری تنها از طریق مراجعه به عاملیت‌های مجاز یا وب سایت رسمی ماموت خودرو امکان‌پذیر است.
  • تا زمان تسویه‌حساب کامل وجه خودرو، سند در رهن شرکت باقی می‌ماند.
  • سرویس اولیه خودرو ۳ ماه یا ۵۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا رسد) بعد از تحویل خودرو الزامی است.

baner blog - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

348.133 - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

مدارک لازم برای ثبت نام

  • اصل کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • پرینت فرم احراز محل سکونت (سخا) (مورد تأیید راهور یا پست)
  • عدم وجود چک برگشتی و عدم بدهی معوق تسهیلات بانکی در سامانه سمات
  • گواهی اشتغال / جواز کسب به نام متقاضی (مدرک شغلی معتبر)
  • امکان ارائه و تحویل چک بنفش صیادی به نام متقاضی
  • معدل حساب ۶ ‌ماهه معادل مبلغ اعلامی از سوی خودروساز

نتیجه گیری

ماموت خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ماموت، در بخش فروش خودروهای سواری فعالیت می‌کند. این شرکت مدل‌های متنوع از برندهای فولکس واگن، رنو، جتا و چری را در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌دهد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک، سبد محصولات وارداتی خود را گسترده‌تر سازد. ورود خودروهای خارجی به بازار کشور نه‌تنها عموم را با محصولات و فناوری‌های مدرن و جدید آشنا می‌کند، بلکه با ایجاد رقابت، کیفیت محصولات داخلی را بهبود می‌بخشد.

خودرو نهایی - شرایط فروش ماموت خودرو | خودرو45

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45

www.Autokala.com
خانه
0 سبد خرید
enemad-logo