Thumbnail 79407 Download 1 - مرسدس-Amg پیورسپید معرفی شد؛ سوپراسپرت بدون سقف با موتور V8 + عکس

مرسدس-AMG پیورسپید معرفی شد؛ سوپراسپرت بدون سقف با موتور V8 + عکس

www.Autokala.com

مرسدس-AMG یک خودروی سوپر اسپرت بدون سقف با موتور V8 به نام “پیورسپید” (PureSpeed) را که دارای قاب محافظ سر (هالو) است، معرفی کرد.

این مرسدس-AMG “پیورسپید” یک خودروی سوپر اسپرت بدون سقف با قاب محافظ سر (هالو) است که طراحی آن الهام گرفته از تاریخ طولانی مرسدس در مسابقات اتومبیلرانی است، و وجود یک مدل “پیورراسپیدیتر” از مرسدس-AMG را تداعی می‌کند.

لااقل امیدواریم مدل بعدی این نام را داشته باشد، زیرا مرسدس ادعا می‌کند این پیورسپید تنها گام نخست در یک سری جدید از خودروها به نام “میتوس” است. نه، ما هم نمی‌دانیم. اما این خودرو در موناکو در آستانه گرند پری آخر هفته رونمایی شد و آقایان هملتون و راسل آن را از نزدیک بازدید کردند.

این خودرو بدون شک از پایه AMG GT و SL جدید طراحی شده، اما طراحان به طور واضح به سقف و شیشه جلو آلرژی داشتند. زیرا مرسدس-AMG پیورسپید فاقد هر دوی آنها است. به جای آنها، یک قاب محافظ سر (هالو) قرار دارد که به گفته مرسدس، حس یک خودروی فرمول یک را به شما منتقل می‌کند!

84793 download (2) - مرسدس-AMG پیورسپید معرفی شد؛ سوپراسپرت بدون سقف با موتور V8 + عکسمرسدس-AMG پیورسپید

اما… این قاب محافظ سر، راننده و سرنشین را از هم جدا می‌کند و به نظر نمی‌رسد هیچ حفاظتی برای سر ارائه دهد، بنابراین در واقع یک هالوی واقعی نیست که حس فرمول یک را منتقل کند! خوشبختانه، مرسدس یک جفت کلاه ایروداینامیکی برای این کانسپت در نظر گرفته است، بنابراین حشرات در منوی غذایی قرار نخواهند گرفت.

به گفته شرکت مرسدس یک موتور V8 قطعاً در منوی غذایی خواهد بود. با توجه به اینکه این یک موتور V8 از AMG در یک خودروی بدون سقف و شیشه جلو است، تجربه آن بسیار تهییج‌کننده خواهد بود. اطلاعاتی در مورد عملکرد یا حتی خروجی قدرت اصلی ارائه نشده است، اما با توجه به اینکه این یک سوپر اسپرت محدود است، پاسخ احتمالاً “زیاد” و “بسیار زیاد” خواهد بود.

30224 download (4) - مرسدس-AMG پیورسپید معرفی شد؛ سوپراسپرت بدون سقف با موتور V8 + عکسسوپر اسپرت بدون سقف با موتور V8 به نام “پیورسپید”

درست است. مرسدس-AMG تنها 250 دستگاه از این سوپر اسپرت پیورسپید را می‌سازد که هر کدام دارای قطعات کربنی الهام گرفته از AMG وان و یک جفت پشت‌بال مانند آنچه در 300 اس‌ال‌آر از دهه 1950 (و اس‌ال‌آر استرلینگ ماس) وجود داشت، هستند. رینگ‌ها آیتم‌های ویژه کربنی هستند، با رینگ‌های عقب بسته برای بهبود آیرودینامیک و رینگ‌های جلو باز برای هدایت بیشتر هوا به سمت ترمزها و ایجاد نیروی پسای بیشتر.

سینی بادگیر AMG/اس‌ال برای حالتی شبیه به “کوسه” تیزتر شده و در جلوی “شانه‌های عضلانی” و تعداد زیادی لبه آیرودینامیکی قرار گرفته است. کل خودرو با یک طرح رنگی که گویا اشاره‌ای به مرسدس برنده مسابقه 1924 تارگو فلوریو است (آن خودرو به رنگ قرمز بود تا تماشاگران را دور نگه دارد) رنگ شده است.

41508 download (10) - مرسدس-AMG پیورسپید معرفی شد؛ سوپراسپرت بدون سقف با موتور V8 + عکسمرسدس-AMG پیورسپید تنها 250 دستگاه از این سوپر اسپرت پیورسپید را می‌سازد

مایکل شیبه، مدیر عامل AMG گفت: “کانسپت مرسدس-AMG پیورسپید یک نگاه اجمالی به چیزی ارائه می‌دهد که احتمالاً مستقیم‌ترین راه برای تجربه عملکرد و لذت رانندگی است. به طور رادیکال باز، نه سقف و نه شیشه جلو میان دو سرنشین و عناصر جدا نمی‌شود. به عنوان مفهوم اولین خودروی میتوس ما، آن تجسم بالاترین سطح انحصاری است.”

آیا جانشین پیورراسپیدیتر آن یک گام فراتر برمی‌دارد و درها و کاپوت را نیز حذف می‌کند؟ و AMG پیوررسپیدیست چقدر از بدنه را کنار خواهد گذاشت؟ تنها زمان پاسخ خواهد داد.

www.Autokala.com
خانه
0 سبد خرید
enemad-logo