شدن نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار Aeb از سال - الزامی شدن نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (Aeb) از سال ۲۰۲۹

الزامی شدن نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) از سال ۲۰۲۹

263495 332 - الزامی شدن نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) از سال ۲۰۲۹به گزارش خودروکار –  الزامی شدن نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) از سال ۲۰۲۹

به گزارش خودرونامه، اداره ملی ترافیک بزرگراه (NHTSA) یک سازمان دولتی در ایالات‌متحده آمریکاست. این سازمان به‌عنوان بخشی از وزارت حمل‌ونقل ایالات‌متحده فعالیت می‌کند و مسئولیت مانیتورینگ و تحقیق در مورد تصادفات رانندگی، بازخوانی خودرو و استانداردهای ایمنی خودروها، تنظیم و ضوابط ایمنی خودروها، تجهیزات خودرو و عملکرد رانندگی را برعهده دارد.

به‌تازگی این سازمان دولتی مقرراتی را صادر کرده است که نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) را در تمام وسایل نقلیه مسافربری جدید تا سپتامبر ۲۰۲۹ الزامی می‌کند. این مقررات گام مهمی در جهت افزایش ایمنی جاده‌ها بوده و برای آن جدول زمانی تعیین شده است.

دیوید هارکی، رئیس موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه (IIHS-HLDI) اظهار کرد: «ما مقررات جدید را تحسین می‌کنیم. چراکه تضمین می‌کنند وسایل نقلیه مسافربری مجهز به‌سیستم‌های AEB قوی شوند که می‌توانند با سرعت بالا کار کنند و عابران پیاده را در ساعات مختلف روز تشخیص دهند. این چیزی است که ما به‌طور خاص از NHTSA خواستیم و البته تحقیقات ما نشان داد سیستم‌های AEB عابرپیاده مختص تاریکی عملکرد خوبی ندارند.»

هارکی همچنین خاطرنشان کرد: «با این حال، ما از این‌که NHTSA به صنعت پنج سال فرصت داده است تا نیازهای جدید را برآورده کند، ناامید هستیم. زیرا ما معتقدیم تولیدکنندگان با سرعت بیشتری می‌توانند این سیستم را در محصولات خود به‌کار گیرند. در این میان، IIHS به‌کار خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که این سیستم‌ها در دوچرخه‌ها، موتورسیکلت‌ها و وسایل‌نقلیه سنگین نیز قابل به‌کارگیری است تا عابران‌پیاده در معابر امنیت بیشتری داشته باشند. این امر می‌تواند سالانه جان یک‌هزار نفر را نجات دهد.»

هدف از تعیین مقررات جدید در این حوزه، کاهش چشمگیر برخورد خودرو و افزایش ایمنی عابرپیاده است. با این حال، بحث در مورد جدول زمانی انطباق نشان می‌دهد گفت‌وگوی مستمر بین تضمین‌کننده‌های ایمنی و سازندگان خودرو برای اطمینان از اجرای به‌موقع و موثر این فناوری‌های نجات‌بخش ضروری است.

مقررات اداره ملی ترافیک بزرگراه (NHTSA) درباره سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) معمولا براساس استانداردهای ایمنی خودروها و تجهیزات آن‌ها تعیین می‌شود. این مقررات به‌منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی است. به‌طور کلی، تولیدکنندگان خودرو ملزم به‌ارائه سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار (AEB) در خودروهای جدید خود هستند.

با این حال این اداره ۵ سال به‌خودروسازان زمان داده تا در تمام محصولات خود از این سیستم ترمز استفاده کنند.

 

www.Autokala.com
خانه
0 سبد خرید
enemad-logo