وی ام X33 کراس دنده ای با ام وی ام X22 پرو دنده ای - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

www.Autokala.com

این روزها خودروهای کراس اوور سلطان بلامنازع بازار هستند و توانسته‌اند جای انواع مدل خودرو هاچبک، سدان و شاسی بلند را بگیرند. در این بین کراس‌اوورهای شهری کوچک به دلیل ابعاد و اندازه جمع و جورشان که پارک آنها را در خیابان‌های شلوغ راحت‌تر می‌کند و افراد هم پشت فرمان آنها تسلط بیشتری به خودرو دارند، طرفداران بیشتری به‌خصوص در بین خانم‌ها و جوانان پیدا کرده‌اند. مدیران خودرو در این کلاس مدل‌های ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو را در بازار ایران عرضه می‌کند. اگرچه اسم این خودروها با هم متفاوت است، اما X33 کراس فیس لیفتی از X22 پرو به حساب می‌آیند.

مقایسه X33 کراس با X22 پرو دنده ای نشان می‌دهد کدام یک از این دو خودرو، کراس اوور کوچک بهتری از کار درآمده‌اند.

1 01 desktop - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

mobile - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

مشخصات فنی

همان‌طور که در مقدمه گفتیم ام وی ام X33 کراس فیس لیفتی از ام وی ام X22 پرو است و عجیب نیست که مشخصات فنی این دو خودرو دقیقا با هم یکسان باشد.

هر دو کراس کوچک یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی دارند. حداکثر قدرت و گشتاور این موتور به ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن.متر می‌رسد که برای ماشینی به این ابعاد و اندازه کافی به نظر می‌رسد.

هم ام وی ام X33 کراس و هم ام وی ام X22 پرو برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از گیربکس دستی ۵ سرعته بهره می‌برند. از آنجایی که وزن هر دو محصول مدیران خودرو تقریبا یکسان است، شتاب ۱۴.۲ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارند.

سیستم تعلیق هر دو ام وی ام در جلو مک فرسون و در عقب میله پیچشی است. شرکت چری تلاش کرده با ایجاد سواری خشک در ردیف عقب جلوی حرکات عرضی ماشین را بگیرد. با این حال برای دور زدن و سر پیچ‌ها با سرعت بالا در هر دو خودرو باید احتیاط کرد.

مقایسه X33 کراس با X22 دنده ای در قسمت مشخصات فنی هیچ برنده‌ای ندارد و برای تعیین خودرو برتر باید به سراغ طراحی و امکانات برویم.

مشخصات کلی

  ام وی ام X33 کراس دنده‌ای
ام وی ام X22 پرو دنده‌ای
نوع موتور خودرو خطی بنزینی خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی طبیعی
قدرت ۱۱۶ اسب بخار ۱۱۶ اسب بخار
گشتاور ۱۴۳ نیوتن.متر ۱۴۳ نیوتن.متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۴.۲ ثانیه ۱۴.۲ ثانیه
سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۵
فرمان برقی برقی
بدنه کراس اوور کوچک کراس اوور کوچک
نوع رینگ آلومینیومی  آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

  ام وی ام X33 کراس ام وی ام X22 پرو
طول ۴۲۰۰ میلیمتر ۴۲۰۰ میلیمتر
عرض ۱۷۶۰ میلیمتر ۱۷۶۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۷۰ میلیمتر ۱۴۸۴ میلیمتر
فاصله محورها ۲۵۵۵ میلیمتر ۲۴۱۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۲۳۹ کیلوگرم ۱۲۲۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
ظرفیت صندوق ۴۲۰ لیتر ۴۲۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ ۱۶ اینچ

طراحی ظاهری

MVM X33CROSS 3 - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

DSC 4695 ACR - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

مقایسه X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای مهم‌ترین تفاوت دو محصول مدیران خودرو را نشان می‌دهد.

ام وی ام X22 پرو فیس لیفت ام وی ام X22 محسوب می‌شود. البته این تغییر چهره را فقط می‌توان در نمای جلو دید. چری برای این کار از هیوندای کونا الهام گرفته و دی‌لایت‌های باریک، چراغ‌های اصلی گوشه سپر و جلوپنجره کهکشانی از المان‌های جدیدی است که به مدل پرو X22 اضافه شده است. هرچند در نمای جانبی و عقب هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود.

اگرچه کلمه X33 در ذهن ناآشنایان تصور خودرو بزرگ‌تری از X22 را می‌سازد، اما در اصل ام وی ام X33 کراس فیس لیفت X22 پرو است و فقط برای اهداف بازاریابی با این اسم روانه بازار ایران شده است.

ام وی ام X33 کراس در نمای جلو و عقب به‌طور کامل با X22 پرو متفاوت است. جلوپنجره با دی‌لایت‌ها به‌صورت یکپارچه است و هر دو قطعه طرح شطرنجی دارند. این تغییر، حالتی مدرن‌تر و جدیدتر از X22 پرو به X33 کراس داده است.

در نمای جانبی به جز المان‌هایی روی قاب گلگیرها و دامن خودرو، تغییر دیگری دیده نمی‌شود و همان طرح آشنای X22 قدیمی را دارد.

به‌روزرسانی‌ها به نمای عقب رسیده است و حالا در X33 کراس با چراغ‌های به‌هم‌پیوسته و طرح جدید سپر روبرو هستیم. بدین‌ترتیب بالاخره شمایل عقب در دومین فیس‌لیفت X22 تغییر کرده است.

البته همه این به‌روزرسانی‌ها در شرایطی انجام شده که ابعاد و اندازه X33 کراس دقیقا با X22 پرو یکسان است و حتی میلیمتری بزرگ یا کوچک نشده است.

در این بخش می‌توانیم ام وی ام X33 کراس را به دلیل ظاهر مدرن‌تر، ماشین بهتری از ام وی ام X22 پرو بدانیم.

طراحی داخلی

mvm x33 cross mt in - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

MVM X22 Pro MT 1 - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

مقایسه ام وی ام X22 پرو دنده ای با X33 کراس، تحول بزرگی را نشان می‌دهد. در یک کلام اینکه چری داشبورد X33 را به کل زیر و رو کرده و طرحی نو در انداخته است.

ام وی ام X22 پرو نسبت به X22 اولیه نمای داخلی جدیدتری دارد. داشبرد خودرو تغییر کرده و نمایشگر ۹ اینچی به سمت راننده متمایل شده است و طرح راننده‌محور دارد. فرمان دی کات هم برای اولین بار در این مدل به X22 اضافه شده است.

با وجود اینکه مدل پرو X22 کابین جدیدتری از مدل اولیه ارائه می‌دهد، اما چری برای X33 کراس نمای داخلی مدرن‌تری از نسخه پرو را در نظر گرفته است تا بتواند جذابیت بیشتری را برای رانندگان ایجاد کند.

داشبورد و کنسول میانی از نو طراحی شده است تا شمایلی شبیه به محصولات رده‌بالای چری پیدا کند. کلیدهای پیانویی روی داشبورد، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی چسبیده به کیلومترشمار، کنسول میانی جدید و الگوی روی داشبرد از المان‌های موجود در X33 کراس است.

به دلیل ثابت ماندن ابعاد و اندازه هر دو محصول ام وی ام، فضای کابین در این ماشین‌ها تفاوتی ندارد. صندلی‌های ردیف X33 و X22 خیلی جادار نیست، اما برای افرادی با قد متوسط کفایت می‌کند.

از نظر فضای بار، ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو ۴۲۰ لیتر گنجایش دارند که در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری کافی به نظر می‌رسد.

طرح جدید داشبورد و کابین به‌روز کفه ترازو را در بخش طراحی داخلی به نفع X33 پرو سنگین می‌کند.

آپشن ‌ها و امکانات

چری فقط طراحی ظاهری و داخلی X33 را به‌روز نکرده، بلکه امکانات و آپشن‌های بیشتری نسبت به X22 را در اختیار کاربران محصول جدیدش قرار داده است.

سنسور جلو، ترمز پارک برقی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی تجهیزاتی است که در ام وی ام X33 کراس وجود دارد و در ام وی ام X22 پرو به کار نرفته است.

baner blog - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

348.133 - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

خرید X33 کراس یا X22 پرو

MVM X33CROSS 2 - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

DSC 4714 ACR - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

حالا با پایان مقایسه X33 کراس با X22 پرو دنده ای راحت‌تر می‌توان نتیجه گرفت که برای خرید خودرو، ایکس ۳۳ ارزش بیشتری دارد یا ایکس ۲۲.

بحث مشخصات فنی و اندازه و میزان فضای کابین و صندوق را به دلیل یکسان بودن هر دو خودرو کنار می‌گذاریم. در بخش طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس جدیدتر و مدرن‌تر است و جذابیت بیشتری از ام وی ام X22 پرو دارد. از نظر طراحی داخلی، داشبورد X33 مطابق مد روز است و همین‌طور حال و هوای شیک‌تر از X22 ارائه می‌دهد. آپشن‌ها و امکانات X33 کراس بیشتر از X22 پرو است تا کاربران ایمنی و رفاه بیشتری را تجربه کنند.

در تحلیل بازار خودرو و بحث قیمت ماشین، برتری‌های ام وی ام X33 کراس باعث اختلاف زیادی با ام وی ام X22 پرو نمی‌شود تا مشتریان به بودجه خیلی بیشتری نیاز داشته باشند. قیمت خودرو دست دوم نیز برای هر دو مدل تقریبا یکسان است. مالکان ایکس ۲۲ قدیمی هم می‌توانند با فروش ماشین، به سراغ نسخه‌های جدیدتر و به‌روزتر X22 بروند.

خودرو نهایی - مقایسه ام وی ام X33 کراس با ام وی ام X22 پرو دنده ای

نویسنده: میلاد قزللو

www.Autokala.com
خانه
0 سبد خرید
enemad-logo