4Taie - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

www.Autokala.com

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن پس از چهار سال وقفه با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید» در سال ۲۰۲۴ برگزار شد. رویداد امسال بیشتر روی خلاقیت و نوآوری متمرکز است و بازه وسیعی از مدل‌ها و کانسپت‌های جدید از برندهای چینی و سایر تولیدکنندگان جهان را به نمایش می‌گذارد. برخلاف غرفه‌های کم‌تعداد و خلوت نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۴، از مرسدس بنز کلاس G جدید تمام برقی گرفته تا فولکس واگن ID.CODE، نمایشگا خودرو پکن میزبان خودروهای متنوع و جدیدی می‌شود.

1 01 desktop - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

mobile - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

اسمارت #5

beijing motor show smart 5 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

کانسپت نامبر۵ که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد، محصول متفاوتی از شرکت اسمارت به حساب می‌آید. شاسی‌بلند سایز متوسط تمام برقی اسمارت ۵ با تمرکز روی کاربردپذیری ساخته شده است و شامل قابلیت‌های آفرودی می‌شود. پیشرانه الکتریکی با راندمان بالا، بدنه محکم، تعلیق قدرتمند، ریل سقفی و وینچ، نامبر۵ را به یک همسفر خوب برای ماجراجویی در دل طبیعت تبدیل می‌کند. ظاهرا نسخه تولیدی این ماشین اواخر سال جاری به تولید می‌رسد.

اکسید ۰۸

کانسپت اکسید ۰۸ آینده خودروهای چندمنظوره الکتریکی لوکس چری را به بهترین شیوه ممکن به تصویر می‌کشد. این ون بزرگ و کشیده با دماغه تخت و گرفته‌شده از تم سایبر باترفلای، با پیشرانه‌های تمام برقی و هیبریدی روانه بازار می‌شود. اکسید 08 با تمرکز روی آیرودینامیک طراحی شده و کابین آن، فضای سخاوتمندانه‌ای را در دسترس سرنشینان قرار می‌دهد.

اکسپنگ AeroHT

XPeng AeroHT flying cart CES 2024 by Sergio Cecutta - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

اکسپنگ AeroHT با طراحی فانتزی و تخیلی خود گویی از آینده وارد نمایشگاه خودرو پکن شده است و بدون شک یکی از جذاب‌ترین مدل‌های موجود در این رویداد بین‌المللی شمرده می‌شود. البته خودرو پرنده AeroHT هنوز آماده رونمایی عمومی نیست، ولی اکسپنگ در طول نمایشگاه درباره برنامه‌های خود برای این وسیله نقلیه هوایی توضیحاتی را ارائه کرده است. آئرو اچ تی با تیک‌آف و فرود عمودی (eVTOL) آینده خودروهای پرنده را به نمایش می‌گذارد و ظاهرا پیش‌فروش آن در سه‌ماهه پایانی سال جاری آغاز می‌شود.

بی وای دی چنگ بائو لئوپارد ۵

bao 5 top 1 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

چنگ بائو لئوپارد ۵ یکی دیگر از مدل‌های پراستقبال در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ است. این شاسی‌بلند چینی از پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند که شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و دو موتور الکتریکی می‌شود. مجموع قدرت و گشتاور موتورها به ترتیب به ۶۸۰ اسب بخار و ۷۶۰ نیوتن متر می‌رسد. لئوپارد ۵ با برد پیمایشی ۱۲۰۰ کیلومتری و پشتیبانی از شارژ سریع DC در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

جیلی گلکسی استارشیپ

GMFQXctXUAAchl7 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

جیلی گلکسی استارشیپ، یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کانسپت در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ است. استارشیپ به عنوان شاسی‌بلند لوکس و پرچم‌دار جیلی با تمرکز روی فناوری هوش مصنوعی ساخته شده است و در آینده نزدیک به عرضه درمی‌آید. این خودرو درشت‌جثه با چهره خاص و طراحی آینده‌نگرانه، از پیشرانه پلاگین هیبرید استفاده می‌کند و در صورت شارژ کامل باتری و پر بودن باک بنزین، قادر به پیمایش بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است. گلکسی استارشیپ همچنین شامل ویژگی‌های مدرنی همچون دستیار مجهز به هوش مصنوعی و نمایش هولوگرافیک اطلاعات می‌شود.

چری iCar V23

Chery iCar V23 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

برند iCar حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین چری و ژیمی شیائومی است و مدل V23، دومین محصول این برند است که به‌صورت انبوه به تولید می‌رسد. آی‌کار V23 در پیکربندی تک‌دیفرانسیل (RWD) و دو دیفرانسیل (AWD) روانه بازار می‌شود و باتری آن می‌تواند از محدوده پیمایشی ۵۰۰ کیلومتر پشتیبانی کند. مدل V23 یک شاسی بلند تمام برقی سایز کوچک با ظاهری محکم و جعبه‌ای است که مورد توجه رانندگان جوان قرار می‌گیرد. طبق اطلاعات موجود، باتری به‌کاررفته در نسخه دو دیفرانسیل از بازه پیمایشی ۵۰۰ کیلومتری پشتیبانی می‌کند. این نسخه دارای زاویه ورود ۴۳ درجه، زاویه خروج ۴۱ درجه است و فاصله آن نسبت به سطح زمین به ۲۱۲ میلی‌متر می‌رسد.

چری تیگو ۹ PHEV

چری محصولات متعددی را در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرده که یکی از آن‌ها، تیگو ۹ پلاگین هیبرید است. مشخصات فنی این ماشین تا حدودی به فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس شباهت دارد. این خودرو از پیشرانه ترکیبی متشکل از یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این مشخصات از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم DHT هر چهار چرخ ماشین را به حرکت می‌اندازد. در مقایسه با تیگو ۹ بنزینی، کابین نسخه پلاگین هیبریدی تطابق بیشتری با طراحی‌های امروزی دارد. نمایشگر بزرگ و شناور روی داشبورد، انتقال دسته‌دنده به پشت فرمان و سیستم نظارت بر سطح هوشیاری راننده، از جمله مشخصات چری تیگو ۹ پلاگین هیبریدی در بخش داشبورد هستند.

چری اومودا ۷

chery omoda 7 1 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

شاسی بلند اومودا ۷ با نام دیگر C7 با طراحی جذاب و پیشرانه پلاگین هیبرید در غرفه چری به نمایش گذاشته شده است. این خودرو همانند اومودا ۵ (فونیکس FX)، اومودا ۵ جی تی، تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو از پلتفرم T1X استفاده می‌کند. اومودا ۷ جایگاهی بین اومودا ۵ سایزکوچک و اومودا ۹ سایزبزرگ دارد. پیشرانه پلاگین هیبریدی خودرو شامل یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری می‌شود که قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است، البته مشخصات بخش الکتریکی هنوز مشخص نیست. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی کشویی که تا مقابل شاگرد راننده کشیده می‌شود، غربیلک فرمان سبک گیمینگ، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی و عطرپاش، بخشی از امکانات اومودا ۷ به حساب می‌آیند.

دانگ فنگ eπ 008

دانگ‌فنگ ای پی ۰۰۸ یک شاسی‌بلند الکتریکی ۶ نفره است که با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی و تمام برقی با پک مختلف باتری عرضه می‌شود. عناصر طراحی مشترکی بین این خودرو و سدان eπ 007 مشاهده می‌شود، با این تفاوت که بدنه درشت‌تر شده است و چراغ‌های جلو به شکل یکپارچه درآمده‌اند. تمام نسخه‌های برقی به موتور الکتریکی ۲۰۰ کیلووات معادل ۲۷۲ اسب بخار مجهز هستند که روی محور عقب نصب شده است. باتری ۸۲.۲۸ کیلووات ساعتی، بازه پیمایشی ۶۳۶ کیلومتر را برای eπ 008 فراهم می‌آورد. پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز شامل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ ۱۴۶ اسب بخاری می‌شود که به عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند.

زیکر MIX

beijing motor show zeekr mix - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

شاسی‌بلند جادار و تمام برقی زیکر با یک ویژگی خاص و کاربردی در غرفه نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ به عرضه درآمده است. صندلی‌های ردیف جلو حالت چرخان دارند و یک فضای راحت برای استراحت، یا محیطی پویا برای دورهمی کوچک درون ماشین ایجاد می‌کنند. زیکر MIX بر اساس پلتفرم SEA-M ساخته شده که علاوه بر فضای باز درون کابین، دارای برد پیمایشی قابل توجه و پیشرانه قدرتمندی است که حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو رقم می‌زند.

آئودی Q6L e-tron

audi 047 662a98e95dbf8 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

شاسی‌بلند برقی و کشیده آئودی Q6L e-tron برای بازار چین طراحی و در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است. این خودرو از پلتفرم جدید PPE استفاده می‌کند و فضای پای سخاوتمندانه‌ای را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم می‌آورد. طبق ادعای آئودی، این ماشین در صورت شارژ کامل باتری خود قادر است مسافتی حدود ۶۲۵ کیلومتر را بدون نیاز به ایستگاه شارژرسانی طی کند.

بی ام و i4 / سری ۴

بی ام و با اعمال اندکی تغییرات و افزودن پیچیدگی در طراحی، سدان سری ۴ را وارد نمایشگاه پکن کرده است. علاوه بر به‌روزرسانی جلوپنجره، دو رنگ جدید سبز کبریتی و قرمز آتشین و همین‌طور رینگ‌هایی با طراحی متفاوت در بی ام و i4 دیده می‌شود. فضای داخل کابین نسبت به مدل قبلی چندان دستخوش تغییرات نشده است و هنوز هم نمایشگر منحنی اطلاعات سرگرمی در بخش داشبورد خودنمایی می‌کند.

بیوک الکترا

buick unveils electra l sedan and electra lt wagon at beijing auto show 7 jpg - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

بیوک در پکن از دو خودرو مفهومی تحت برند الکترا رونمایی کرد. الکترا L و الکترا LT دو خودرو الکتریکی بیوک هستند که در آینده روانه بازار چین می‌شوند. الکترا L یک سدان فست‌بک برای بازار لوکس و الکترا LT یک استیشن واگن با طراحی ماجراجویانه است که به طور مشترک از پلتفرم GM Ultium استفاده می‌کنند. نسخه اولیه بیوک الکترا در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ معرفی شده بود.

فولکس واگن ID.Code 01

DB2024AU00658 web 1600 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

فولکس واگن با عرضه کانسپت ID.Code 01 در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ از زبان طراحی جدید خود برای شاسی‌بلندها رونمایی کرد. این ماشین که برای مشتریان چینی طراحی شده است، ظاهری جذاب و مدرن با سیستم نورپردازی خارجی تعاملی دارد. کابین خودرو مملو از تجهیزات تکنولوژیکی بوده و شامل دستیار مجازی و همین‌طور ویژگی‌های رانندگی خودران در سطح ۴ می‌شود.  

لامبورگینی اوروس SE

c1m - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های موجود در رویداد بین‌المللی خودرویی پکن، نسخه پلاگین هیبرید لامبورگینی اوروس است. این خودرو پرفورمنس با پسوند SE از پیشرانه پلاگین هیبریدی متشکل از موتور بنزینی ۸ سیلندر و یک موتور الکتریکی بهره می‌گیرد که در مجموع ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این پیشرانه قوی، اوروس می‌تواند در ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و این سرعت را تا حدود ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. بد نیست بدانید اوروس SE حدود ۰.۱ ثانیه پرشتاب‌تر از اوروس S است.

baner blog - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

348.133 - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

مرسدس بنز کلاس G EV

mercedes g580 front beijing motor show - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

نسخه الکتریکی مرسدس بنز G-Class با نام G 580 بدون شک یکی دیگر از جذاب‌ترین مدل‌های حاضر در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ به حساب می‌آید. این ماشین با فناوری EQ ساخته شده و نخستین مدل تمام برقی کلاس G با قابلیت‌های آفرودی و شتاب‌گیری تحسین‌برانگیز است. شاسی نردبانی، زاویه ورود ۳۲ درجه، زاویه خروج ۳۰.۷ درجه، قابلیت حرکت در آب با عمق ۸۵ سانتیمتر و ظرفیت حمل بار معادل ۵۵۵ لیتر، از دیگر ویژگی‌های آفرودر برقی جدید مرسدس بنز هستند. پیشرانه ماشین متشکل از ۴ موتور برقی است که روی چهار چرخ نصب شده است و در مجموع، ۵۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۵ نیوتن.متر گشتاور آزاد می‌کنند.

مرسدس AMG GT 63 E-Performance

 

اگرچه G580 تمام برقی گل سرسبد مرسدس در نمایشگاه چین به حساب می‌آید، ولی شرکت آلمانی از بخش پرفورمنس غافل نشده و نسخه بهبودیافته AMG GT را در غرفه خود به نمایش گذاشته است. در زیر کاپوت این ماشین، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی قرار دارد که شامل موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر بی‌توربو و یک موتور برقی می‌شود. این پیشرانه ۸۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۱۹ نیوتن متر گشتاور داشته و به GT 63 SE اجازه می‌دهد شتاب صفر تا صد را در مدت زمان ۲.۸ ثانیه مدیریت کند.

مینی ایسمن

mini aceman beijing motor show front quarter - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

اِیس‌من (Aceman) نخستین خودرو برقی باتری‌خور مینی است که در جایگاهی بین کوپر و کانتریمن قرار می‌گیرد. طبق اطلاعات به دست آمده، نسخه پایه این ماشین با پک باتری ۴۲.۵ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که قادر به پیمایش مسافتی حدود ۳۰۸ کیلومتر است. موتور الکتریکی مینی ایسمن در این نسخه روی محور جلو نصب شده و ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه ممتاز SE با موتور ۲۱۵ اسب بخاری، از پک باتری ۵۴.۲ کیلووات ساعتی بهره می‌گیرد که در صورت شارژ کامل، امکان پیمایش مسافتی حدود ۴۰۵ کیلومتر را فراهم می‌آورد. مینی ایس‌من از نوامبر سال جاری و با قیمت پایه نزدیک به ۴۰ هزار دلار روانه بازار می‌شود.

جمع بندی

شهر پکن از تاریخ ۲۵ آوریل به مدت ۱۰ روز میزبان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو بود. تقریبا تمام شرکت‌های چینی و همین‌طور خودروسازان مطرح جهان در این رویداد بزرگ شرکت کرده و از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرده‌اند. نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر نو، خودرو نو» و با تمرکز روی نوآوری و خلاقیت برگزار شده و بازتاب این مفاهیم به خوبی در محصولات عرضه‌شده در غرفه خودروسازان قابل‌مشاهده است. از پلاگین هیبرید اوروس و مرسدس بنز کلاس G برقی گرفته تا خودروهایی همچون اسمارت نامبر۵ و گلکسی استارشیپ، تک‌تک مدل‌های حاضر در این نمایشگاه نمودی از آینده صنعت خودروسازی در جهان هستند که مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در آن‌ها یافت می‌شود. خودرویی مثل فولکس واگن ID.Code 01 نشان می‌دهد که به زودی شاهد رواج خودروهای الکتریکی بدون راننده و خودران خواهیم بود.

خودرو نهایی - ماشین های جدید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45

www.Autokala.com
خانه
40 سبد خرید
enemad-logo