Thumbnail 14241 10173 Img 4947 - تاکسی های برقی نیامده برای فروش گذاشته شدند، فروش عمومی خودروهای برقی در سامانه یکپارچه

تاکسی های برقی نیامده برای فروش گذاشته شدند، فروش عمومی خودروهای برقی در سامانه یکپارچه

www.Autokala.com

روز گذشته با ورود خودروهای برقی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای اولین بار خودروهای برقی که پیش از این قرار بود به عنوان تاکسی وارد کشور تسیستم تاکسیرانی شوند حالا در دسترس عموم قرار گرفته‌اند و امکان ثبت نام برای همه فراهم شده است.

در دور جدید عرضه دو خودرو هونگچی EQM-5 محصول تمام برقی بی ام کارز (گروه بهمن) و لونا GRE سدان برفی محصول وارداتی ایران خودرو که پیش از این از به عنوان تاکسی از آن‌ها یاد می‌شد حالا به سامانه وارداتی‌ها آمده و احتمالا در استفاده به عنوان تاکسی به مشکل خورده‌اند.

با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت استفاده عمومی از خودروهای برقی در حال حاضر عرضه خودروهای برقی به عنوان خودرو عمومی و در تیراژ بالا، مصرف کنندگان و خریداران را با مشکل مواجه خواهد کرد. بنظر می‌رسد با تمام وعده‌هایی دولتی در خصوص ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل کشور، هنوز این موضوع امکان عملیاتی شدن نداشته و خودروهای برقی در بخش دولتی و شهرداری بدون مشتری باقی مانده‌اند. عرضه عمومی خودروهای برقی در بازار فعلی که انواع و اقسام مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند به شدت محدود و بسته است، اتفاق صحیحی بنظر نمی‌رسد و با توجه به نبودن جایگاه‌های شارژ احتمالا مورد استقبال بازار نیز قرار نخواهد گرفت.

نبود زیرساخت مهم‌ترین موضوع در بخش خودروهای برقی محسوب می‌شود و با وارد کردن خودروهای برقی به سامانه فروش یکپارچه عمومی خودرو این برداشت به وجود می‌آید که دولت بی توجه به عدم وجود جایگاه‌های شارژ و مشکلات ناشی از آن تنها تلاش می‌کند آمار فروش خودرو وارداتی از جمله خودروهای برقی را بالا ببرد و همچنین در پروژه برقی سازی حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی با بن بست مواجه شده است.

هر دو خودرو برقی وارداتی عرضه شده در این سامانه از جمله هونگچی E-QM5 و لونا GRE از نظر مشخصات فنی در سطح مناسبی قرار دارند. خودرو BMCARS از یک پیشرانه برقی با توان تولید حداکثر 190 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و لونا GRE نیز از یک پیشرانه با توان 149 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن متر بهره می‌برد.

www.Autokala.com
خانه
24 سبد خرید
enemad-logo