فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید Phev - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید Phev

مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

www.Autokala.com

نمایشگاه خودرو پکن، یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی جهان برگزار شد. در هجدهمین دوره برگزاری این نمایشگاه، کمپانی چری محصولات جدیدش را با شعار New Energy, New Eco, New Age رونمایی کرد. چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید (PHEV) یکی از این خودروهاست که با ظاهری تازه پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. چری تیگو 9 PHEV پرچمدار خانواده تیگو خواهد بود و انتظار می‌رود به‌عنوان سومین خودرو هیبریدی از برند فونیکس به بازار ایران بیاید. هر چند نسخه بنزینی این خودرو با نام لوکانو ۸ توسط ماموت خودرو در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

1 01 desktop - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

mobile - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری جدید

+ پیشرانه پرقدرت

+ مصرف پایین بنزین

مشخصات فنی

همان‌طور که از اسم چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید، از یک پیشرانه ترکیبی بنزینی و برقی بهره می‌برد. یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن.متر همراه با یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۶۵ کیلووات (۲۲۱ اسب بخار) پیشرانه هیبریدی تیگو ۹ را تشکیل می‌دهند. هنوز مجموع قدرت و گشتاور تیگو ۹ PHEV اعلام نشده است.

اگرچه خودروهای هیبریدی تیگو ۷ پرو e پلاس و تیگو ۸ پرو e پلاس با گیربکس DHT در بازار ایران عرضه می‌شوند، اما چری تیگو ۹ PHEV به یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته مجهز شده است که پیش از این در نسخه بنزینی آن به کار رفته بود. بدین ترتیب، قدرت موتور به هر ۴ چرخ منتقل می‌شود.

سیستم هیبریدی جدید، بین قدرت و کارایی تعادل برقرار کرده است تا پرچمدار جدید چری در هر صد کیلومتر فقط ۵.۲ لیتر بنزین مصرف کند. همچنین این خودرو با یک بار شارژ باتری و یک بار سوخت‌گیری امکان پیمایش ۱۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

باتری تیگو ۹ هیبرید هم با برق شهری قابل شارژ است و هم امکان شارژ سریع دارد. در صورت استفاده از فست شارژ، باتری خودرو هیبریدی در ۲۰ دقیقه تا ۸۰ درصد پر می‌شود. همچنین می‌توان وسایل الکتریکی را در محیط‌هایی که شبکه برقی وجود ندارد، متصل و روشن کرد.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۸۲۰ میلیمتر

عرض

۱۹۳۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۱۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۲۰ میلیمتر

وزن خالص

تعداد سرنشین

۵ – ۷ نفر

ظرفیت صندوق عقب

حجم مخزن سوخت

۶۵ لیتر

قطر رینگ

۲۰ اینچ

 

baner blog - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

348.133 - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

طراحی ظاهری

Tiggo 9 Pro Max PHEV 1 - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

چری تیگو 9 پلاگین هیبرید در نگاه اول شباهت زیادی به نسخه بنزینی دارد. زبان طراحی تغییر چندانی نداشته است و همچنان مدرن و شیکی به نظر می‌رسد.

البته جلوپنجره جدید به سبک خودروهای برقی یک‌دست و یکپارچه است و رینگ‌های تازه‌ای برای نسخه هیبرید تیگو ۹ در نظر گرفته شده است. طرح جلوپنجره شامل فلش‌هایی است که لوگو چری را نشانه گرفته‌اند. طرح T شکل روی سپر جلو همراه به ۳ خط آبی‌رنگ و مه‌شکن‌های مستطیلی پایین سپر تفاوت تیگو ۹ هیبرید را با بنزینی نشان می‌دهد.

در نمای جانبی همان طرح آشنای لوکانو ۸ و تیگو ۸ پرو مکس را می‌بینیم، با این تفاوت که پنجره‌های سوم طرح متفاوتی دارند.

چراغ‌های عقب مثل مد روز به صورت سراسری هستند و از یک سمت خودرو به طرف دیگر امتداد پیدا کرده‌اند.

در مجموع، اگرچه نمای کلی خودرو تغییر چندانی پیدا نکرده، اما استفاده از المان‌های روز باعث شده تا تیگو ۹ شمایل مدرن‌تری داشته باشد.

طراحی داخلی

tiggo 9 phev - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

تحول اصلی در کابین چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید اتفاق افتاده است. چری همه‌چیز را به روز کرده است و کلاستر و نمایشگر مولتی مدیا جدیدی را به کار برده است.

اولین نکته‌ای که در تیگو 9 PHEV جلب توجه می‌کند، نمایشگرهای مجزا از هم روی داشبرد است. برعکس مد روز که کیلومترشمار و صفحه اطلاعات و سرگرمی در یک قاب قرار دارند، در تیگو ۹، یک نمایشگر کوچک دیجیتال پشت فرمان قرار گرفته است و صفحه نمایش ۱۵.۲ اینچی بزرگ روی داشبرد سوار شده است.

با وجود هیبریدی بودن، خبری از اهرم تعویض دنده روی کنسول میانی نیست و به جای آن، یک اهرم کوچک برای تغییر دنده پشت فرمان نصب شده است. البته روی کنسول میانی چرخانه‌ای برای تغییر حالت‌های رانندگی و تنظیمات به چشم می‌خورد.

صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن هستند و می‌توان آنها را با دکمه‌هایی که روی درها تعیبه شده، در جهت‌های مختلف تنظیم کرد. علاوه بر این، پشتی صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز به صورت برقی قابل تنظیم است.

چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید گنجایش ۷ سرنشین را دارد، هرچند ۲ صندلی ردیف سوم برای استفاده کودکان مناسب است. در صورت استفاده از هر ۷ صندلی، ظرفیت صندوق عقب به حدود ۲۰۰ لیتر، برابر با گنجایش صندوق لوکانو ۸ می‌رسد که کافی نیست، اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم فضای زیادی برای در اختیار ۵ سرنشین قرار می‌گیرد.

آپشن ها و امکانات

چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید رده‌بالاترین و لوکس‌ترین محصول خودروساز چینی است و فهرست کاملی از امکانات و تجهیزات شامل نمایشگر هداپ، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب، ترمز اضطراری، ماساژور صندلی‌های جلو، سقف پانوراما و… را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد.

قیمت چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در بازار

tiggo 9 phev rear - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

تیگو ۹ پلاگین هیبرید یکی از محصولات جدید چری است که با ظاهری به‌روزتر در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ معرفی شد. شعار «انرژی نو، محیط زیست نو، دوران نو» در طراحی ظاهری و داخلی و مشخصات فنی این خودرو به چشم می‌خورد. طبق اعلام مدیران چینی، چری تیگو 9 پلاگین هیبرید در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ به بازار چین می‌آید. به احتمال زیاد این خودرو سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ با نام فونیکس تیگو ۹ پرو e پلاس وارد بازار ایران شود و با لوکانو ۸، لوکانو ۸ پلاگین هیبرید و اکستریم VX رقابت کند.

خودرو نهایی - مشخصات فنی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید PHEV

نویسنده: میلاد قزللو

www.Autokala.com
خانه
27 سبد خرید
enemad-logo